رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان خبر داد؛

جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک، بین‌المللی شد

یاقوت‌پور گفت: پیش از این جشنواره لاله‌های سرخ به صورت ملی برگزار شده و امسال برای نخستین بار با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ - 16January 2024

جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک، بین‌المللی شدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خوزستان، «محمد یاقوت‌پور» رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: جشنواره لاله‌های سرخ پس از جشنواره تئاتر فجر با قدمت‌ترین جشنواره تئاتر کشور است که امسال از ۱۹ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و لزوم تاکید و ترویج فرهنگ مقاومت، بخش نمایشنامه‌نویسی بین‌المللی نیز در ۲ حوزه نگارش نمایشنامه تئاتر صحنه‌ای و ارسال طرح تئاتر خیابانی به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک افزوده خواهد شد که فراخوان آن به زودی منتشر می‌شود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان ادامه داد: بخش اول این جشنواره نمایشنامه‌نویسی بین‌الملل با محوریت جبهه مقاومت است و بخش دوم استعدادهای جوان استان است که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

یاقوت‌پور گفت: بخش سوم نیز برگزاری جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ است که آذرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: گام چهارم این جشنواره نیز با حضور گروه‌های بین‌المللی چهارم آذر سال آینده و به مناسبت گرامیداشت شهدای اندیمشک در این شهرستان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیش از این جشنواره لاله‌های سرخ به صورت ملی برگزار شده و امسال برای نخستین بار با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار