گزارش‌هایی که توسط تروریست‌ها تنظیم می‌شوند!

یورونیوز در گزارش خود برای پوشش خبری دادگاه لاهه برای پیگیری شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی، با انتخاب تیتر «وقتی قربانی هولوکاست به نسل‌کشی متهم می‌شود» در صدد تطهیر تل‌آویو از جنایات مرتکب شده در غزه بر آمده است.
کد خبر: ۶۴۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ - 16January 2024

گزارش‌هایی که توسط تروریست‌ها تنظیم می‌شوند!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شبکه خبری ۲۴ ساعته اروپایی «یورونیوز» که زیر نظر کمیسیون ارتباطات اتحادیه اروپا وابسته به اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند، از ابتدای جنگ غزه تاکنون، در قامت یکی از اصلی‌ترین بازو‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی رژیم اشغال‌گر اسرائیل ایفای نقش کرده است.

این رسانه در عین حال تلاش کرده تا در برخی گلوگاه‌ها و بزنگاه‌های خاص، ژست یک روایت‌گر بی‌طرف را ایفا کند که البته در این خصوص عملکردی ناموفق‌تر از حد تصور داشته است!

گزارش اخیر یورونیوز درباره برگزاری دادگاه لاهه علیه رژیم جعلی اسرائیل و متهم شدن این رژیم به کودک‌کشی و جنایت، به وضوح بیان‌گر تحت اجاره بودن این رسانه از سوی تل‌آویو است.

جلسات رسیدگی به شکایت تاریخی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه، جمعه ۱۲ ژانویه وارد دومین روز خود شد.

آفریقای جنوبی شکایت خود علیه رژیم صهیونیستی را در ماه دسامبر به این مرجع عالی قضایی سازمان ملل تسلیم کرد و در شکواییه خود اعلام کرد که محاصره باریکه غزه توسط رژیم جعلی اسرائیل به منزله نسل‌کشی و نقض کنوانسیون «پیشگیری از نسل‌کشی» ۱۹۴۸ است.

این کنوانسیون برای کشور‌های عضو، این حق عمومی را قائل شده تا برای جلوگیری و توقف جنایات نسل‌کشی بتوانند هرگونه شکایت خود را در این دیوان بین‌المللی مطرح کنند.

جنایات نسل‌کشی به جرایمی اطلاق می‌شود که «به قصد نابودی کلی یا جزئی یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی انجام می‌شوند.»

طی صد روز گذشته که از آغاز عملیات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد، این اولین باری است که این رژیم با مناقشه‌ای حقوقی و رسمی مواجه می‌شود، اما در این میان یورونیوز با انتخاب تیتر «وقتی قربانی هولوکاست به نسل‌کشی متهم می‌شود» در صدد تطهیر تل‌آویو از جنایات مرتکب شده در غزه بر آمده است.

از آنجا که صدور حکم برای پرونده‌های دیوان بین‌المللی دادگستری عموما سال‌ها به درازا می‌انجامد، آفریقای جنوبی فعلا از دادگاه خواسته تا با صدور دستور موقت و با هدف برای تسکین رنج‌های غیرنظامیان در باریکه‌ی محاصره شده غزه، به طور موقت هم که شده آتش‌بس برقرار کند.

با این حال یورونیوز و بسیاری از رسانه‌های غربی صراحتا از واشینگتن و اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا جلوی این روند یعنی محکوم شدن نهایی و حتی موقت اسرائیل به نسل‌کشی را بگیرند!

این در حالی است که به گفته عالی‌ترین نهاد بهداشتی تحت مدیریت حماس، از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و این جنایات بی‌حد و حصر همچنان در سایه بی‌توجهی و مماشات سازمان‌های ظاهرا بین‌المللی ادامه دارد.

بدون شک چنین رفتار‌هایی درک بهتری از ماهیت منظومه رسانه‌ای غرب و گردش کار آن در برهه‌های حساس و سرنوشت‌ساز به دست می‌دهد، چه، قطعا در کنار دولت‌های اروپایی، نمی‌توان نقش رسانه‌هایی، چون یورونیوز، رویترز و دویجه‌وله را در تکمیل پروژه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه نادیده انگاشت.

رفتار این رسانه‌ها حاوی این واقعیت تلخ است که در جنگل کنونی ساخته شده توسط تمدن غرب، تنها مولفه‌ای که اصالت و موضوعیت ندارد، ادراک و انتشار حقیقت است.

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار