یادداشت/ رحیم محمدی

موشک؛ ابزاری امنیت‌آفرین در دست پاسداران انقلاب

پاسدار انقلاب بودن ملزوماتی می‌خواهد که یکی از آن‌ها تولید قدرت بازدارندگی با استفاده از ابزار ساخت داخل همچون موشک است.
کد خبر: ۶۴۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰ - 20January 2024

موشک؛ ابزاری امنیت‌آفرین در دست پاسداران انقلابگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ هفته گذشته خبری بلافاصله منتشر و در صدر اخبار کشور و جهان قرار گرفت؛ خبری که دلالت بر حمله هم‌زمان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو هدف در عراق و سوریه داشت. اهدافی که برای این حمله موشکی تعیین شد، مقر تکفیری‌ها در ادلب سوریه و محل آموزش و رفت و آمد جاسوسان موساد در اربیل عراق بود.

تصاویری که بعد از این حمله موشکی منتشر شده، وسعت و شدت تخریب مراکز مورد اشاره را نشان داد که به واسطه اصابت موشک‌های «خیبرشکن» و خانواده «فاتح» به وجود آمده بود. تصاویری که از بالای محل اصابت موشک به محل رفت و آمد جاسوسان موساد به ثبت رسیده، نشان می‌دهد که موشک‌ها با دقت بسیار بالا و نقطه‌زن به ساختمان اصابت کرده به نحوی که هیچ‌کدام از ۱۱ موشک شلیک شده در فضای پیرامونی ساختمان فرود نیامده است.

این میزان دقت محصول ممارست و دقت عمل‌هایی است که شهید طهرانی‌مقدم و تیم همراه او پایه‌گذار آن شدند و اکنون محصول آن را در میدان عمل به وضوح همگان ملاحظه می‌کنند و به قدرت موشکی ایران اذعان می‌کنند.

البته در نقطه‌زن شدن موشک‌ها باید تاکیدات فرمانده معظم کل قوا را هم مد نظر داشت؛ زیرا در جلسه‌ای که سردار حاجی‌زاده و سردار شهید طهرانی‌مقدم برای ارائه گزارش خدمت ایشان رسیده بودند، معظم‌له بر نقطه‌زن شدن موشک‌ها و اینکه میزان خطا باید به صفر برسد، تاکید کردند به همین دلیل امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌تواند از فاصله‌ای بسیار دور هدف تعیین‌شده را با موشک به صورت نقطه‌زنی مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

این موفقیت زمانی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند که ایران در دوران جنگ شهر‌ها برای پاسخ به موشکباران عراق، مجبور شد تنها تعداد محدودی موشک «اسکاد بی» از لیبی خریداری کند که البته شلیک آن‌ها در اختیار کارشناسان نظامی این کشور بود و چنین اختیاری به تیم ایرانی نمی‌دادند؛ هرچند بعد از مدتی کارشناسان مربوطه بعد از خرابکاری در موشک‌های خریداری شده ایران را ترک کردند، اما این باعث نشد تا شهید طهرانی‌مقدم و همکارانش، کار ساخت موشک به شیوه مهندسی معکوس را دنبال نکنند.

بدین ترتیب ساخت موشک در ایران پس از انقلاب که با شیوه مهندسی معکوس آغاز شد، امروز به چنان مرحله‌ای رسیده که مسئولان نظامی شوروی سابق یعنی روسیه فعلی از نمایشگاه موشکی سپاه بازدید می‌کند و حتی صحبت‌هایی هم مبنی بر اشتیاق آن‌ها برای خرید موشک‌های سپاه مطرح می‌شود.

بیان این جمله از سوی فرمانده معظم کل قوا مبنی بر «هرچه می‌توانید روی موشک کار کنید» (در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پس از عملیات موشکی در ۱۴ تیر ۱۳۹۶) باعث شد تا سپاه تولید انواع موشک‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کند؛ زیرا می‌داند برای حفظ و حراست از کشور و پاسدار انقلاب بودن ملزوماتی می‌خواهد که یکی از آن‌ها تولید قدرت بازدارندگی با استفاده از ابزار ساخت داخل همچون موشک است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار