بخش‌اول/ سردار کارگر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

امام(ره) از سران فتنه به راحتی نمی‌گذشت / فتنه 88 ملاک تفکیک انقلابی از انقلابی‌نما است

در فتنه 88 بیشترین ظلم به نظام و رهبری معظم انقلاب شد؛ در حالی که بیشترین گذشت و رافت هم از سوی ایشان صورت گرفت. گمان من این است که اگر این اتفاقات در زمان حضرت امام خمینی(ره) رخ می‌داد، وضع طوری دیگر می‌شد و ایشان از این افراد و سران فتنه‌گر به راحتی نمی‌گذشتند و با شدت با آنان برخورد می‌کردند.
کد خبر: ۶۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ - 02January 2016

امام(ره) از سران فتنه به راحتی نمی‌گذشت / فتنه 88 ملاک تفکیک انقلابی از انقلابی‌نما است

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس - علیرضا کیانفر: بی تردید فتنه 88 یکی از مهمترین رویدادهای دهه سوم انقلاب اسلامی محسوب میشود؛ که در جریان آن جبهه کفر و نفاق با حمایت همهجانبه دول غربی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گمان خود در آستانه بحران مشروعیت قرار میدهد؛ اما از آنجا که دشمن همچون سالهای گذشته توانایی شناخت زوایای مختلف و مشروعیت بخش نظام مردمی ایران اسلامی را ندارد باز هم دچار اشتباه راهبردی شده و درست در جایی که حتی فکرش را هم نمیکرد، ملت بزرگ ایران در حمایت از نظام اسلامی و ولی فقیه زمان به پا خاسته و با حضور چشمگیر در صحنه، حماسه عظیم نهم دی ماه را رقم میزنند.

در همین رابطه گفتوگویی را با سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی در سال 88، که در آن دوران از نزدیک شاهد بسیاری از وقایع فتنه بود، انجام دادیم.

آنچه در ذیل میآید بخش اول گفتوگوی تفصیلی دفاع پرس با سردار کارگر است.

سوال: از دیدگاه حضرتعالی منشأ فتنه 88 بیشتر منبعث از جریانات سیاسی داخلی بود، یا تحت تاثیر منویات عوامل و سرویسهای امنیتی خارج از کشور صورت گرفت؟

فتنه 88 در واقع یک کودتای آمریکایی و صهیونیستی بود؛ که همچون جنگ احزاب تمام جبهه کفر نفاق، اسلام آمریکایی، در مقابل تمامی اسلام انقلابی ایستادند. وقتی با نگاهی اجمالی تاریخ انقلاب اسلامی را ورق میزنیم به سهولت در مییابیم که از بدو پیروزی انقلاب تا سال 88 نمونه چنین رویداد بزرگی را نداشتیم؛ که طی آن تمامی توان ضد انقلاب خارجی و عوامل داخلی تا این حد آشکارا و با تمام توان برای تضعیف و براندازی نظام به میدان بیایند و از تمامی ظرفیتهای خود در این رابطه استفاده کنند.

راهاندازی سیمای «بی بی سی فارسی» با هدف براندازای نظام

اگر از شش ماهه دوم سال 87 تا آغاز فتنه 88 وقایع را بررسی کنیم متوجه زمینهسازی و مقدمهچینی غربیها بهویژه در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی جهت سازماندهی یک جریان شوم سیاسی در کشور خواهیم شد. اگر وضعیت «فیسبوک» و «توئیتر» را رصد کنیم و همچنین نظرات خانم کلینتون که میگوید "فیسبوک دچار مشکلاتی شده بود و به خاطر مشکلاتش میخواست کار خود را تعطیل کند؛ اما ما اجازه ندادیم و طی اقداماتی این شبکه اجتماعی را تقویت کردیم" را به یاد بیاوریم، به درستی نسبت به اهداف نظام سلطه برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی در آن دوران پی خواهیم برد. خانم کلینتون بعد از اتفاقات فتنه 88 شخصا به لندن رفت و از بی بی سی تشکر کرد. مسئله دیگری که قابل تأمل است زمان راهاندازی سیمای بی بی سی فارسی است؛ که میتواند اهدافی خاصی را در آن زمان دنبال کند.

فتنه 88 بستری برای توهین به مقدسات اساسی نظام اسلامی

در جریان روند فتنه سال 88 انواع توهین به مقدسات را در کارنامه فتنهگران مشاهده کردیم؛ در خلال این جریانات به دست فتنهگران قرآن آتش زده شد، مسجد تخریب شد، عکس امام(ره) و مقام معظم رهبری به آتش کشیده شد، شعار علیه اصل ولایت فقیه سر داده شد، در روز عاشورا کف زدند و رقصیدند، چادر از سر زنان کشیدند، شعارهایی به نفع «اوباما» سر دادند و به مقدسات اساسی نظام اسلامی توهین کردند.

* ارتباط عوامل فتنه 88 با سرویسهای اطلاعاتی موساد و سیا/ موسوی و کروبی آلت دست دشمنان انقلاب

اگر بخواهیم با رویکردی تحلیلی و آسیبشناسانه به جریانات فتنه نگاه کنیم متوجه میشویم که موسوی و کروبی که خود از سران فتنه بودند در واقع خودشان در این فرآیند آلت دست افراد دیگری قرار گرفتند که خود این افراد امروز آزادند.

بی تردیدی فتنهگران با سازمانهای سیا، موساد و سرویسهای اطلاعاتی انگلستان در ارتباط بودند؛ چرا که این مسئله در اعترافات برخی از آنها بعد از فروکش کردن غائله و آرام شدن فضا عنوان شد.

* عدم موضعگیری سران فتنه در قبال حمایتهای منافقین و استکبار جهانی

ببینید چه اتفاقی میافتد که این افرادی که دم از ارزشهای انقلابی و رهنمودهای امام(ره) میزدند و در برههای از انقلاب مسئولیتهای مهمی را در اداره کشور بر عهده داشتند کارشان به جایی میرسد که نتانیاهو و اوباما و کلینتون از اینها حمایت میکنند و از این فجیعتر اینکه وقتی یک فرد کثیفی مثل عبدالمالک ریگی عَلَم پشتیبانی از آنها را برمیدارد، ضمن اینکه، هیچ موضعی در قبال این شخص نمیگیرند، بلکه کمک او را به سهولت میپذیرند.

* ارائه 40 دستورالعمل براندازانه "جین شارپ" در اطلاعیههای سران فتنه

عاملان فتنه در جریان فتنه پروژه کشتهسازی را کلید زدند و همچنین اتهام تجاوز به افراد، را به نظام وارد کردند. وقتی یک بررسی اجمالی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که نزدیک به 40 دستورالعمل براندازانه آقای «جین شارپ» که استاد انقلابهای رنگی است، در اطلاعیههای موسوی اعمال شده است؛ لذا هنوز پشت صحنههای فتنه برای مردم بهطور کامل روشن نشده و احتیاج به واکاوی دارد. در طول فتنه به نظام، اسلام، رهبری و مقدسات ظلم بزرگی شد. فتنهگران به دنبال اسلام آمریکایی بوده و حتی حاضر بودند با عبدالمالک ریگی، نتانیاهو و اوباما کنار بیایند.

* رهبر انقلاب و مردم بصیر پیروز واقعی فتنه 88

در فتنه 88 عدهای از مسئولین که سابقه انقلابی داشتند مردود شدند؛ عدهای دیگر بهواسطه اشتباهاتشان تجدید شدند و عدهای دیگر که به اصول اساسی انقلاب پایبند بودند در این آزمون نمره قابل قبول کسب کردند. متاسفانه عدهای به بهانه اینکه وقایع فتنه حاصل دعوا بین چند نفر است، سیاست سکوت و عدم مداخله را پیش گرفته و کنار نشستند؛ تا ببینند از پس جریانات فتنه چه اتفاقی میافتد؛ غافل از اینکه فتنهگران با نظام اسلامی مشکل دارند، نه با فرد.

پیروز واقعی در فتنه آمریکایی و صهیونیستی سال 88 مردم بصیر و همیشه در صحنه و رهبری معظم انقلاب بودند. همانطوری که در دوران دفاع مقدس هم شاهد بودیم که مردم با ارشادات امام خمینی(ره) پیروز عرصه نبرد حق علیه باطل شدند.

سوال: سطح ریزشها و رویشها را در جریان فتنه تبیین نمایید؟

در جریان فتنه غالب ریزشها در مسئولین صورت گرفت و بیشتر رویشها در مردم محقق شد، و این مسئله بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحثی که راجع به خواص مطرح کردند، تذکرات لازم را در این خصوص دادند.

* شعار «نه غزه، نه لبنان» متناسب با منافع آمریکا و اسرائیل بود

فتنهگران به دنبال حذف شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از فضای ایدئولوژیک جامعه اسلامی بودند. آنها به دنبال این بودند که نوک پیکان شعارها راعلیه فلسطین و حزبالله لبنان تغییر دهند؛ که با سر دادن شعار «نه غزه، نه لبنان» این کار را انجام دادند؛ در حالی که معنای واقعی این شعار چیزی جز درود فرستادن بر آمریکا و اسرائیل نیست.

فتنهگران به دنبال جذب حمایت عوامل ضد انقلاب و افراد معلومالحال اخلاقی که در خارج از کشور زندگی میکردند، بودند و حتی از خاندان سلطنتی هم که آن سابقه ننگین خیانت را یدک میکشند، درخواست حمایت و پشتیبانی کردند.

فتنهگران حتی پا را فراتر گذاشته و از اراذل و اوباش و شعبان بیمخهای امروزی نیز درخواست کمک کردند؛ که اسنادش در نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات موجود است.

* اعلام وفاداری اقشار مختلف جامعه به نظام و رهبری در 9 دی

در واقع 9 دی متعلق به مردم شریف ایران است که صرفنظر از قشربندیها، قومیتها و گرایشهای مختلف سیاسی و مذهبی، در صحنه حضور پیدا کرده و نسبت به اسلام، نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنهای اعلام وفاداری کردند.

یقین بدانید اگر کسی در کشور ما ادعا کند 9 دی را برنامهریزی و هدایت کرده، دروغ بزرگی گفته؛ زیرا تنها خدا بود که قلوب مردم را تسخیر و هدایت کرد.

حماسه 9 دی 88 که چند روز بعد از عاشورا محقق شد در واقع تداعیکننده پیروزی خون بر شمشیر بود، و حضور عاشورایی مردم عزیز را نشان داد، و همانطوری که ما پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون تأسی از مکتب عاشورا و وجود مبارک حضرت امام حسین(ع) هستیم، در دفاع مقدس هم مدیون امام حسین(ع) و عاشورا بوده و همچنین در 9 دی هم مدیون عاشورا و امام حسین(ع) هستیم.

در نهم دی ماه همه ارزشهای اسلامی و انقلابی و غیرت اسلامی و انقلابی ملت وارد عرصه شد؛ در آن روز روح مطهر امام خمینی(ره) و ارواح طیبه شهدای انقلاب و دفاع مقدس در صحنه حاضر و ناظر بودند.

* عنایت الهی در 9 دی در تسخیر و هدایت قلوب مردم نمایان شد

همانگونه که در طول انقلاب و دفاع مقدس، معجزات الهی و عنایات حضرت صاحبالزمان(عج) را به وضوح مشاهده کردیم، در 9 دی 88 هم به وضوح این عنایات را دیده و لمس کردیم؛ زیرا من در آن تاریخ در نیروی انتظامی مسئولیت داشتم و خود از نزدیک دیدم که خداوند چگونه قلوب مردم را در اختیار گرفت و این مردم قهرمان برای مقابله با دسایس و توطئههای مستکبرین به میدان آمدند.

* امام(ره) از سران فتنه به راحتی نمیگذشت و با شدت بیشتری با آنان برخورد میکرد

در فتنه 88 بیشترین ظلم به نظام و رهبری معظم انقلاب شد؛ در حالیکه بیشترین گذشت و رفعت هم از سوی ایشان صورت گرفت. گمان من این است که اگر این اتفاقات در زمان حیات حضرت امام خمینی(ره) واقع میشد، وضع به گونهای دیگر پیش میرفت و امام(ره) از این افراد و عوامل فتنهگر به راحتی نمیگذشتند و با شدت با آنان برخورد میکردند.

* فتنهگران بیشتر از بین جوانان یارگیری کرده و خود را پشت آنان پنهان کردند

فتنه 88 مرزبندیهایی را برای نظام ایجاد کرد و به نوعی ملاکی برای تفکیک مرزهای خودی و غیرخودی، ارزشی و غیر ارزشی، انقلابی و انقلابینما، مومن و منافق، خادم و خائن و اصل و بدل بود.

یکی از مشخصات جنگ نرم و فتنه؛ غبارآلود بودن فضا است؛ که در آن تشخیص حق و باطل سخت میشود؛ مگر اینکه بصیرت الهی داشته باشیم. خدا لعنت کند افرادی که بعد از انتخابات با نوشتن نامه و اعلامیه، انجام مصاحبه و تزریق پول این فضا را بهوجود آوردند؛ فتنهگران بیشتر از بین جوانان یارگیری کرده و خود را پشت آنان پنهان کردند.

یکی از عوامل فتنهگران همانند منافقین استفاده از سوابق انقلابی و مقدسمآبی بود؛ این افراد که خود را از همراهان امام(ره) معرفی میکردند، در واقع میخواستند خط امام خمینی(ره) را از خط امام خامنهای جدا نشان بدهند و اینگونه ملت را فریب داده و بر افکار عمومی تاثیر گذارند؛ که به خواست خدا عملکردشان در فرآیند 8 ماهه فتنه باعث شد تا به عکس امام(ره) اهانت کرده و آنرا پاره کرده و آتش بزنند و اینگونه چهره واقعی خود را به ملت نشان داده و رسوا شوند.

پایان بخش اول

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار