برگزیدگان جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان فارس معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره‌های چهارگانه هنری و ادبی بسیج هنرمندان در فارس معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۴۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ - 18January 2024
برگزیدگان جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان فارس معرفی شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پپرس از شیراز، «مصطفی موسوی» رئیس بسیج هنرمندان فارس در آیین اختتامیه جشنواره‌های چهارگانه هنری و ادبی بسیج هنرمندان در فارس اظهار داشت: در مجموع حدود ۳۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره‌های بسیج فارس در بخش‌های شعر، داستان، فیلم و صنایع دستی ارسال شد. با گذر هر دوره از جشنواره‌های بسیج، شاهد رشد در محتوا و کیفیت آثار هستیم و در این دوره نیز، سطح کیفی آثار راه‌یافته به مرحله پایانی رشد قابل توجهی داشت.
 
وی افزود: در هر دوره چهره‌های جدیدی به جامعه هنری فارس معرفی می‌شود و سازمان بسیج هنرمندان نیز وظیفه خود می‌داند که با هدف استعداد یابی، چهره‌های جدیدی را معرفی کند. همه هنرمندان شاخص و گروه‌های برتر استانی از سوی سازمان بسیج هنرمندان فارس حمایت مادی و معنوی می‌شوند.
 
رئیس بسیج هنرمندان فارس یادآور شد: برگزیدگان سازمان بسیج هنرمندان هر سال در رشته‌های تخصصی ادبی و هنری جشنواره‌های مختلفی با هدف تقویت بعد آموزشی و توانمندسازی، استعداد یابی هنرمندان، شبکه سازی و حضور شبکه هنری خود در جامعه هنری استان و کشور برگزار می‌کند و بخشی از تولیدات فاخر هنری نیز در این جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد. امسال بخش تئاتر بسیج به صورت متمرکز کشوری در مشهد برگزار شد.
 
در این آیین اختتامیه هنرمندان برگزیده در رشته‌های شعر، داستان، فیلم و صنایع دستی معرفی و تجلیل شدند.
 
در بخش فیلم محمد قاسمی برای فیلم پروانگی، بهار جوادی و احسان دهقانی برای فیلم منفی یک و شیوا بافهم برای فیلم سحر رتبه‌های اول تا سوم فیلم داستانی را کسب کردند، مهدی فلامرزی برای فیلم ماشه، یاسر یاری گلو سالاری برای فیلم به نام پدر جایزه بهترین کارکردانی را ازآن خود کردند و محمد قاسمی برای فیلم پروانگی نیز برترین فیلمنامه نویس جشنواره استانی فارس شد.
 
محمد گودرزی مقام اول بهترین فیلم بخش مستند، ستاره کوهکن مقام نخست بهترین تحقیق و پژوهش بخش مستند و مهرداد سهامی برترین کارگردان مستند فارس در جشنواره هنری بسیج شد.
 
مهدی صدیقی مقام نخست بهترین فیلم بخش پویانمایی را برای فیلم شکست آینه‌ها گرفت، امیررضا خوش سیما جایزه بهترین فیلم بخش نماهنگ را برای فیلم سکوی سعادت برد، علی یعقوبی و سید محسن کرمی مقام اول جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد برای فیلم ماشه را کسب کردند و شیوا بافهم مقام اول جایزه ویژه بهترین بازیگر زن را برای فیلم سحر گرفت.
 
در بخش صنایع دستی زهرا کشت ورز در رشته رواربافی، لیلا بذرافکن در رشته ترکه بافی، اسماء دهقان در رشته حصیر بافی، محمود زندی در رشته تراش سنگ، علی جوکار در رشته خراطی چوب، زهرا رستگار رشته نگارگری روی ساعت و چوب و معصومه فتوت در رشته مینا کاری برگزیدگان استانی فارس بودند.
 
در یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی نیز مجتبی بنی اسدی برای داستان سرخ، میثم محمدی برای داستان غسل در صحنه، عابدین زارع برای داستان بوی خوش خدا و مهوش کشکولی برای داستان وارث برگزیده شدند.
 
در مرحله استانی دهمین جشنواره شعر بسیج با عنوان افق‌های روشن، زلیخا بنی ایمان، هما ایران پور، حسین کیوانی، پروین جاویدنیا، مژگان دستوری و بهروز عبداللهی در بخش‌های مختلف برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
از میان شرکت کنندگان مرحله استانی چهاردهمین جشنواره تئاتر بسیج باعنوان سودای عشق نیز فرهاد ارشاد و زهرا علوی شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها