شهید مدافع حرمی که خادم شهدا بود

شهید سید علی عالمی با نام جهادی ابوسجاد، برای انتقال پیکر شهدا به عقب، به منطقه نبرد می‌رود که مورد هدف تک‌تیرانداز دشمن قرار می‌گیرد و به دوستان شهیدش می‌پیوندد.
کد خبر: ۶۴۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ - 18January 2024

به گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «سید علی عالمی» با نام جهادی «ابوسجاد» سال ۱۳۵۲ در مشهد به دنیا آمد. با تحولات سوریه و خطر تکفیری‌ها او خرداد ۱۳۹۲ راهی سوریه شد و با مسئولیت‌های پشتیبانی عملیات فاطمیون، فرماندهی توپخانه فاطمیون، نیروی یگان ویژه و زرهی فاطمیون در میدان نبرد بود و سرانجام در دهم آبان ۱۳۹۴ مصادف با ۱۱ محرم با مسئولیت معاون تیپ دوم فاطمیون به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت رضا (ع) آرام گرفت. 

پیش از شهادت «سید علی عالمی»، «سید قاسم حسینی» خواهرزاده او و «سید محمد‌حسن عالمی» و «سید ابراهیم عالمی» از دیگر اعضای خانواده‌اش در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به فیض شهادت نائل آمده بودند و او چهارمین شهید خانواده عالمی بود.

شهید عالمی در اکثر عملیات‌ها، پیکر پاک شهدای مدافع حرم را برای تحویل به خانواده‌هایشان به عقب منتقل می‌کرد.

ماجرای شهادت ابوسجاد هم از این قرار بود که او برای انتقال پیکر شهدا به عقب، به منطقه نبرد می‌رود که مورد هدف تک‌تیرانداز دشمن قرار می‌گیرد و به دوستان شهیدش می‌پیوندد.

عکس زیر اولین تصویر ابوسجاد بعد از شهادت است و تبسم زیبای او نشانی بر حقانیت مسیری است که آرمانگرایان بزرگ عصر ما انتخاب کرده‌اند.

شهید مدافع حرمی که خادم شهدا بود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار