رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

تکمیل مدیریت یکپارچه مالی دولت در دست اقدام/ «هوشمندسازی بودجه‌ای» اقدام مهم دولت سیزدهم است

«منظور» گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم انجام گرفته در سه ماه گذشته توسط دولت، هوشمندسازی بودجه‌ای و ساماندهی پرداخت‌های حقوق و دستمزد‌های کارکنان ادارات کشور است. ‎
کد خبر: ۶۴۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ - 19January 2024

تکمیل مدیریت یکپارچه مالی دولت در دست اقدام/ «هوشمند سازی بودجه ای» اقدام مهم دولت سیزدهم استبه گزارش دفاع‌پرس از استان مازندران، «داود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی امام خمینی (ره) تنکابن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مساله پرداخت‌های حقوق و دستمزد همه چیز را ساماندهی کردیم، یعنی تمام اطلاعات کارکنان دولت تا نیمه هر ماه بارگذاری می‌شود و ذیحساب‌ها و سازمان‌های استخدامی و برنامه ریزی آن را تایید می‌کنند و در آخر هر ماه به صورت خودکار از طریق سامانه پرداخت می‌شود.

وی افزود: با انجام این کار مهم، نظارت‌ها بر امور بهتر شده و سرعت کار بالارفته است و این راهبرد‌ها از جمله اقداماتی است که دولت دارد در هوشمند سازی بودجه‌ای انجام می‌دهد.

منظور خاطرنشان کرد: بعد از موضوع حساب واحد خزانه که به طور تقربیی اکنون به نتیجه رسیده و همه حساب‌ها تحت نظارت در بانک مرکزی قرار گرفته، تکمیل مدیریت یکپارچه مالی دولت هم جزو اقداماتی است که داریم انجام می‌دهیم؛ البته نظارت‌های میدانی کمک می‌کند که ما مطمئن باشیم هزینه‌های دولت به صورت اثربخش انجام بگیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان این‌که، کار‌های بسیار ارزشمندی در دولت سیزدهم انجام گرفته است، گفت: بیمارستان تخصصی تنکابن یکی از طرح‌های مهم اجتماعی و عمرانی مهم در غرب مازندران که به نتیجه رسیده و در آستانه بهره برداری است و بخش‌های کوچک زیرساختی و عمرانی آن در حد پنج درصد باقی مانده و در یک ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

منظور، خاطرنشان کرد: مساله مهم تجهیزات این بیمارستان است به خصوص «ام آر آی» و دستگاه تصویربرداری که این مهم هم حمایت و تا قبل از سفر رئیس جمهور به این استان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: ارزش روز این بیمارستان۲۲ هزار میلیارد ریال است و بخشی از اصل کار در ۲ سال گذشته انجام گرفته و برای دولت مهم است که طرح‌هایی که سال‌ها نیمه تمام بوده و مردم را دچار یاس کرده بود آن‌ها را به بهره برداری برساند.

به گفته وی، امروز تمام کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده؛ هدف دولت این است که طرح‌های جدید را کمتر شروع کند و طرح‌های نیمه تمام را به نتیجه برساند.

وی اضافه کرد: در استان مازندران طرح‌های زیادی داریم که امروز سد انحرافی رامسر به بهره برداری رسید و طرح‌های دیگر نظیر جاده‌ای و کنارگذر و بزرگراهی در اولویت برنامه‌های دولت است که دارد به خوبی انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: وظیقه ما در این سازمان این است که منابع لازم را نظارت می‌کنیم و نظارت‌ها را همکاران ما در استان‌ها مرتب انجام می‌دهند، البته ما تلاش می‌کنیم با روش‌های هوشمند سازی بودجه‌ای که از طریق سامانه هاست، بتوانیم نظارت‌ها را انجام بدهیم و تقویت کنیم.

منظور اظهار داشت: مجموعه طرح‌ها در استان‌ها در ۲ گروه ملی و استانی بوده که مرکز در مراکز استان‌ها مدیریت می‌شود و میزان اعتباراتی که برای استان پیش بینی کردیم امسال حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع طرح‌های تملک در استان هزینه می‌شود تا الان ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت و بقیه هم تا روز‌های آینده تخصیص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: میزان تخصیص طرح‌های عمرانی برای استان‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش یافته، این در حالی است که در کشور اعتبارات طرح تملک ما نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

منظور بیان کرد: از نظر ما استان مازندران به ویژه غرب استان با توجه به جذابیتی که برای گردشگران دارد حائز اهمیت ویژه است و برای سال آینده هم منابع بهتری را برای این استان پیش بینی خواهیم کرد و ان شاء لله تمام زیرساخت‌ها فراهم بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار