مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

ارائه خدمات پزشکی به ۵۱ هزار گردشگر سلامت از ۸۶ کشور جهان در مشهد

خوش‌شکن گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۱ هزار و ۳۷۴ گردشگر سلامت از ۸۶ کشور در بیمارستان‌های دارای مجوز در مشهد خدمات بستری و سرپایی دریافت کردند.
کد خبر: ۶۴۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ - 20January 2024

ارائه خدمات پزشکی به ۵۱ هزار گردشگر سلامت از ۸۶ کشور جهان در مشهدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «داوود خوش‌شکن» مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب بیمار گردشگر سلامت در جایگاه نخست کشور قرار دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان، قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و قالب بیماران غیرایرانی مشهد را برای درمان بیماری‌شان انتخاب می‌کنند.

وی در خصوص میزان ورود گردشگر سلامت به مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: در این مدت ۵۱ هزار و ۳۷۴ بیمار از کشور‌های مختلف درمان شدند که این میزان نسبت مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: علی‌رغم وجود مشکلاتی که در ورود گردشگر سلامت وجود داشته اما با رشد خوبی مواجه بودیم، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب که ۱۱۰ هزار گردشگر سلامت تا پایان سال ۱۴۰۲ است هنوز فاصله داریم، البته در سه ماه پایانی سال گذشته افزایش قابل توجه ورود گردشگران سلامت به مشهد را داشتیم. امیدواریم این اتفاق در زمان باقی‌مانده تا پایان سال جاری رخ دهد و تا ۸۰ درصد پیش‌بینی صورت گرفته از میزان ورود گردشگران سلامت به مشهد و حتی بیشتر از آن محقق شود.

خوش‌شکن در خصوص درآمد حاصل از ورود گردشگران سلامت به مشهد، گفت: در این مدت بیش از ۶۳۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان از ورود ۵۱ هزار و ۳۷۴ گردشگر سلامت کسب درآمد شده که به نسبت وضعیت مشابه در سال قبل رشدی ۲.۵ برابری داشته است. از مجموع درآمد حاصل شده در این بازه زمانی ۴۱۲ میلیارد تومان آن سهم بخش خصوصی و بیش از ۲۲۴ میلیارد و ۸۲۰ تومان دیگر هم سهم بخش دولتی بوده است.

وی افزود: از مجموع بیماران غیرایرانی مراجعه کننده به بیمارستان‌ها بیش از ۱۹ هزار نفر از آن‌ها به صورت سرپایی درمان شده‌اند و بیش از ۲۸ هزار نفر نیز موارد بستری شده بودند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه امسال از ۸۶ کشور گردشگر سلامت در مشهد حضور داشتند و بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان غیرایرانی به بیمارستان‌های دارای مجوز IPD از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیکستان و پاکستان بوده‌اند، تأکید کرد: عمده مشکلات گردشگران سلامت در موضوعات ارتوپدی، تروما، اورولوژی، زنان و زایمان و بیماری‌های چشمی و قلبی و عروقی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار