بیست و هفتمین یادواره شهدای روستای کاج قم برگزار شد

بیست و هفتمین یادواره شهدای روستای کاج قم با عنوان «کاج‌های آسمانی» با حضور همرزمان و خانواده‌های معظم شهیدان در سالن همایش امامزاده سیدعلی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ - 20January 2024

بیست و هفتمین یادواره شهدای روستای کاج قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، بیست و هفتمین یادواره ۱۷ شهید والامقام روستای کاج بخش مرکزی قم با عنوان «کاج‌های آسمانی» با حضور خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن همایش امامزاده سیدعلی (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام «محمدرضا کتابی» از روحانیون روستای کاج در سخنانی با اشاره به سابقه روستا و قرار گرفتن در حاشیه کویر، حضور حضرت امام خمینی (ره) در روستای کاج و تقدیم ۱۷ شهید در دوران دفاع مقدس را از افتخارات بزرگ و منحصر به فرد آن برشمرد.

در ادامه، علی دوازده امامی و حسن نیکنام دو تن از جانبازان ۷۰ درصد واحد تخریب لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع) نکاتی را درباره رفتار خداجویانه رزمندگان اسلام و شهدا و تلاش و مجاهدت برای عبودیت در درگاه الهی بازگو کردند.

همچنین سردار حسین کاجی راوی پیشکسوت دفاع مقدس در مورد ویژگی‌های شهدای روستای کاج خاطرات و نکاتی را عنوان کرد. یکی از جوانان اهل غزه نیز که مهمان ویژه برنامه بود، در سخنانی با بیان اینکه هیچ خانواده‌ای در غزه بدون شهید نیست، به شرح نمونه‌هایی از ایثار و مقاومت مردم مسلمان فلسطین و غزه در برابر سختی‌ها و حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی پرداخت.

اجرای دو ابتهال حب الحسین (ع) و ناد علیا توسط محمدرضا زینعلی از قاریان کشوری، اجرای سرود نمایشی با موضوع شهید گمنام توسط گروه میثاق و نیز مرثیه‌سرایی حسن شالبافان از جمله برنامه‌های این مراسم بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در پایان، با حضور حجت الاسلام محمد نارویی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، ماشاءالله سعادتمند عضو شورای اسلامی استان، حجت الاسلام رضا کرمی‌پور امام جمعه شهرستان قنوات، یوسف بهشتی‌نژاد بخشدار مرکزی، نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و دیگر مسئولان، از خانواده‌های معظم شهدای روستا با اهداء تابلوفرش تصویر شهیدان تجلیل شد؛ مادران تعدادی از شهدا نیز با تقدیم هدایا و تصویر سردار شهید سلیمانی از مهمان فلسطینی تجلیل کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار