در گفت‌وگویی مطرح شد؛

سردار حاجی‌زاده: پرتاب امروز ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» راه تکامل و توسعه صنعت فضایی را گشود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موفقیت امروز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ در پرتاب ماهواره «ثریا» علاوه بر اینکه کمک کرد تا یک ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بگیرد، راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود.
کد خبر: ۶۴۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ - 20January 2024
سردار حاجی‌زاده: پرتاب امروز ماهواره‌بر قائم ـ 100 راه تکامل و توسعه صنعت فضایی را گشودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به پرتاب امروز ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ اظهار داشت: ما می‌توانیم از پیشران‌های مختلف این برای کارهای دیگر هم استفاده کنیم.
 
سردار حاجی‌زاده افزود: یعنی اگر ارتفاع بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر مد نظر باشد، کافی است تا یک مرحله کم و زیاد کنیم و یا یک موتور را در این ماهواره استفاده کنیم؛ به نحوی که تا رسیدن به مدارات بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر و رسیدن به مدار ژئو مسیر ما بسیار هموار شد و از همین روش استفاده می‌کنیم.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اضافه کرد: این موفقیت علاوه بر اینکه کمک کرد تا یک ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بگیرد، راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود‌.
 
بنابراین گزارش، نسل جدید ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ از موتور سوخت سه مرحله‌ای جامد استفاده شده و این فناوری امکان رسیدن به سرعت ۷۴۷۸ متر بر ثانیه در ۱۱ دقیقه و قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین را فراهم می‌کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار