مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

رسانه‌ها واقعیت‌های دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین کنند

سرهنگ «کلوندی» پیرامون نقش رسانه‌ها در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان گفت: توطئه دشمنان واقعیت درخشان دفاع مقدس را به شکل دیگری برای نسل جوان به نمایش می‌گذارد؛ بیان واقعیت‌ها و اقدامات حوزه دفاع مقدس می‌تواند از این امر جلوگیری کند و این مهم نیازمند همراهی رسانه‌ها است.
کد خبر: ۶۴۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ - 20January 2024

رسانه‌ها واقعیت‌های دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «علی کلوندی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در دیدار با «علی مرادی» مدیرکل صداوسیمای استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار در حوزه دفاع مقدس چشم‌اندازی بلند مدت دارد و این امر در کردستان نیز مستثنی نیست، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، وظیفه این نهاد جمع‌آوری، حفظ و نگه‌داری و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

سرهنگ کلوندی افزود: ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع اقدامی زیرساختی و بلند مدت است که زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه در اداره‌کل حفظ آثار و نقش ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در بحث تربیت نیروی انسانی و زیرساخت دارای مشکلات و کمبودهایی هستیم، گفت: قصد داریم بر اساس منویات رهبر معظم رهبری ماموریت‌های بنیاد را بصورت مردمی برگزاری کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه تحقیق، پژوهش، شناسایی، جمع‌آوری، نگهداری و تدوین آثار مکتوب و غیر مکتوب فرهنگی مرتبط با دوران جنگ، گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه دفاع مقدس است باید این فرهنگ و ظرفیت فوق‌العاده به نسل جدید منتقل شود و با وجود اینکه اقداماتی صورت گرفته، تلاش برای چاپ و نشر کتاب‌های بیشتر نیازمند تلاش و اهتمام ویژه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در ادامه به احداث موزه دفاع مقدس در استان اشاره و خاطرنشان کرد: کردستان با وجود برخورداری از حجم بالایی از ظرفیت دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، تنها استانی‌ فاقد موزه دفاع مقدس است و تاکنون تنها زمین آن تملک شده است.

وی تعامل و همکاری ادارات و ارگان‌ها در حوزه دفاع مقدس را ضروری خواند و تصریح کرد: تعیین نقش برای تمامی دستگاه‌ها، مردمی کردن ماموریت‌های بنیاد و بهره‌مندی از توان جوانان خوش‌فکر در حوزه دفاع مقدس از برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان است.

سرهنگ کلوندی پیرامون نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان و جامعه امروز یادآور شد: توطئه دشمنان واقعیت درخشان دفاع مقدس را به شکل دیگری برای نسل جوان به نمایش می‌گذارد؛ بیان واقعیت‌ها و اقدامات حوزه دفاع مقدس می‌تواند از این امر جلوگیری کند و این مهم نیازمند همراهی رسانه‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار