دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پاسخ سخت حزب‌الله لبنان در انتظار تل‌آویو

حزب‌الله لبنان رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که اگر بخواهد حملات خود را در مناطق مرزی با لبنان گسترش بدهد، سیلی سخت و دردناکی را از مقاومت لبنان خواهد خورد.
کد خبر: ۶۴۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 21January 2024

سیلی حزب‌الله لبنان در انتظار تل‌آویوگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: تحولات این روز‌های جنگ غزه در حال گسترش به سمت مرز‌ سرزمین‌های فلسطین اشغالی با لبنان است.؛ بر همین اساس هم شاهد هستیم که ضمن اینکه ارتش رژیم صهیونیستی آرام‌آرام نیرو‌های خود را در غزه کاهش می‌دهد، به همین میزان هم بر شمار و تعداد نیرو‌های خود در مرز با لبنان می‌افزاید.

از طرف دیگر شاهد هستیم که تنش‌ها و درگیری‌های مابین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در روز‌های اخیر با شیبی آرام، اما افزایشی رو به رشد و گسترش است. در طول هفته‌های اخیر مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. در جریان این درگیری‌ها و تبادل آتش تلفات و خساراتی به هر دو طرف میدان وارد شده است.

البته طبق معمول شاهد هستیم که حزب‌الله لبنان دست برتر را در این میدان دارد و در هفته اخیر با انجام چندین عملیات تقریبا گسترده مواضع و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را درهم کوبیده است. ازجمله این عملیات‌ها می‌توان به حمله حزب الله لبنان با ۶۲ موشک به پایگاه «اسرائیل» در کوه مرون (مرکز مدیریت، پایش و کنترل هوایی) اشاره کرد.

مقاومت اسلامی لبنان در هفته گذشته نیز در قالب عملیاتی قابل توجه چندین مراکز صهیونسیتی از جمله «سایت برکت ریشا»، «سایت مطله» و «پایگاه میتات» را با سلاح‌های مناسب مورد هدف قرار داد. همچنین حزب‌الله لبنان پاسگاه‌های صهیونسیتی «المالکیه»، «السماقه» و «حانیتا» را هم در همان هفته هدف حملات خود قرار داده بود.

اما نقطه عطف تحولات میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را باید در پیشنهادات اخیر «آموس هوکشتاین» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا برای آتش‌بس در بخش شمالی فلسطین اشغالی دانست. این نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در سفر برنامه‌ریزی شده خود به لبنان که با هدف جلوگیری از گسترش تنش و درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی شروطی را مطرح کرد که سریعا با مخالفت کامل مقاومت لبنان روبرو شد.

ضمن اینکه نخست وزیر لبنان هم صحبت از آتش‌بس آن هم فقط در لبنان را غیرمنطقی دانسته بود و گفته بود در حالی که برادرانمان (فلسطینیان) در معرض نسل‌کشی هستند، ما نمی‌پذیریم که به دنبال توافق خاصی باشیم. موضوعی که به خوبی نشان از این موضوع دارد که نه تنها حزب‌الله لبنان بلکه تمامی ارکان حکومت لبنان مخالف پیشنهادات «آموس هوکشتاین» هستند.

بر همین اساس هم، برخی مسئولان در لبنان اظهار داشتند حزب‌الله با پیشنهادات «آموس هوکشتاین» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا برای آتش‌بس در بخش شمالی فلسطین اشغالی از جمله خروج نیرو‌های حزب‌الله از مرز‌های مشترک با اراضی اشغالی مخالفت کرده و تاکید کردند که این پیشنهادات غیر واقع‌بینانه است.

از طرف دیگر، رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیرو‌های اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.

حال در این میان روزنامه الاخبار نوشت بود که خواسته «هوکشتاین» این بود که به جای حزب‌الله ارتش لبنان در محدوده مذکور مستقر شود تا شهرک نشینان بتوانند به شهرک‌های خود بازگردند. موضوعی که نشان از این مهم دارد که بازگشت صهیونیست‌های آواره از شهرک‌های صهیونیست‌نشین به معضلی بزرگ و خطرناک برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و مخاطرات این ماجرا تا آنجا بالا گرفته که آمریکا هم برای حل و فصل این موضوع وارد میدان دیپلماسی شده است.

البته این پایان ماجرا نبود و «بلینکن» حتی با لحنی تهدیدآمیز به لبنانی‌ها گفته بود که اگر پیشنهادات او برای کاهش تنش با اسرائیل را نپذیرند، تل‌آویو جنگی را علیه حزب‌الله آغاز خواهد کرد و لبنان باید از اتفاقات غزه درس بگیرد. اما مقامات لبنان در پاسخ به فرستاده آمریکا گفتند که بسته‌شدن جبهه جنوب لبنان مستلزم بسته‌شدن جبهه غزه و توقف جنگ در آن است و سپس باید راه حل سیاسی در پیش گرفته شود.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که رژیم صهیونیستی در شرایطی که در باتلاق غزه گرفتار شده و در رسیدن به تمامی اهدافی که به خاطر آن جنگ غزه را آغاز کرده ناکام مانده، برای حزب‌الله لبنان و کشور لبنان هم خط و نشان‌هایی که مبنی بر نابودی و ویرانی بیروت و لبنان می‌کشد. موضوعی که با توجه به شرایط امروز این رژیم اشغالگر و نامشروع بلوفی بیش نیست و اگر ارتش «اسرائیل» بخواهد در مورد لبنان دست از پا خطا کند، سیلی سخت و دردناکی را از مقاومت لبنان خواهد خورد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها