دبیر ستاد جهاد تبیین پیام نور کشور:

راهبرد رسانه‌ای استکبار جهانی، بزرگنمایی مشکلات کشور است

شمس گفت: حدود 300 شبکه فارسی زبان به صورت مداوم در حال بزرگنمایی مشکلات کشور هستند و همواره نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مخاطبان خود نظامی ناکارآمد جلوه می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ - 22January 2024

راهبرد رسانه‌ای استکبار جهانی، بزرگنمایی مشکلات کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «بیژن شمس» دبیر ستاد جهاد تبیین پیام نور کشور امروز (دوشنبه) در جلسه آگاه سازی سیاسی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، اظهار داشت: حدود 300 شبکه فارسی زبان به صورت مداوم در حال بزرگنمایی مشکلات کشور هستند و همواره نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مخاطبان خود نظامی ناکارآمد جلوه می دهند و به موازات آن سعی می کنند حکومت پهلوی را در دهه های گذشته بسیار کارآمد جلوه دهند.

وی افزود: در مقابل این هجمه گسترده رسانه های بیگانه این سوال مطرح می شود که اگر ایران از نظر آنها یک کشور عقب مانده است و ما نسبت به دوره های گذشته پس گرد کرده ایم و رشدی نداشته ایم چرا نظام غرب با ما در تقابلی به این حجم و گستردگی است؟ و چرا ایران برای نظام غرب آنقدر مهم است که در سند ملی آمریکا صراحتا از مقابله با ایران صحبت شده است؟

معاون بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: اتفاقات بعد از جنگ جهانی دوم مسیر جهان را به سمت جهان دو قطبی حرکت داد و از میان گرد و غبار این جنگ دو قدرت آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سر بر آورد و مدعی شدند هیچ قدرتی جز این دو وجود ندارد و تا 20 سال قدرت خود را به رخ یکدیگر می کشیدند.

شمس با اشاره به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 ابراز کرد: پس از آن آمریکایی ها اعلام کردند که تنها ابرقدرت جهان هستند و تنها ارزشهای آمریکایی قابل قبول است و در این زمینه کتابهای بسیاری نوشته شد.

وی به نگارش و چاپ کتاب هایی مرتبط با این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: به طور مثال کتاب «پایان فضیلت» به طور گسترده چاپ و در سراسر جهان منتشر شد که بیان می داشت آن ارزشی برتر است که مبتنی بر قدرت باشد و منظور او فضیلت آمریکا بود. یا کتاب «پایان نظم» اثر فوکویاما نیز منتشر شد و او هم معتقد بود آن نظمی وجود دارد که مبتنی بر قدرت است و منظور او نیز نظم آمریکایی بود.

دبیر ستاد جهاد تبیین پیام نور کشور افزود: در سال 1352 یعنی چند سال قبل از پیروزی انقلاب یک بنر با یک جمله بر روی تعداد 200 اتوبوس در شهر های مختلف اروپا به حرکت در آمدند و آن جمله این بود:«دیگر خدا وجود ندارد» و به این معنی بود که لیبرال دموکراسی غرب پاسخ گوی همه نیازهای بشری است و انسان دیگر به تعالیم الهی نیازی ندارد.

وی هدف تلاش استکبار جهانی به رهبری آمریکا از کنار زدن تعالیم الهی را پایین آوردن انسان تا حیوان و به تعبیری پایین تر از حیوان عنوان کرد و ادامه داد: گواه این ادعا این است که در تمام ایالت های آمریکا و کشورهای اروپایی همجنس بازی و ازدواج با حیوان به صورت رسمی صورت می گیرد و این پایان هژمونی غرب و انتهای تمدن غربی است و مراکز علمی و پژوهشی کمترین اعتراضی به تصویب و رسمیت همجنس بازی در غرب نکردند.

شمس نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی مبتنی بر وحی و مبارزه با ظلم و ستم عنوان کرد و اظهار داشت: دقیقا بر عکس هژمونی غرب، ایران اسلامی به دنبال احیای جایگاه واقعی انسان به عنوان خلیفه الهی است و می گوید: خدا هست و حاکمیت از آن خداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها