از امروز دوشنبه؛

کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت آغاز به کار کرد

کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با نام دهه شهدایی تهران از امروز دوشنبه ۲ بهمن آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۴۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ - 22January 2024

کنگره ۲۴ هزارشهید پایتخت آغازبه کارکردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علیرضا فخاری» استاندار تهران در خصوص کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت اظهار داشت: این کنگره که دبیری آن بر عهده سپاه است با نام «دهه شهدایی تهران» از امروز دوشنبه ۲ بهمن آغاز به کار کرده و تا پنجشنبه ۱۲ بهمن ادامه دارد.

وی افزود: برای این کنگره سمفونی اختصاصی تهیه شده و از دست‌نوشته‌های شهدا، کارهای نرم افزاری و ۴۸ عنوان کتاب ویژه شهدای تهران که عمدتاً شهدای ملی هستند رونمایی خواهد شد. کنگره شهدای پایتخت از اوایل سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد و در این راستا ۲۸ کارگروه موضوعی و قشری فعالیت خود را کلید زدند. هدف از برگزاری کنگره هم ترویج مکتب شهدا و مقاومت در سطح کشور است.

سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و دبیرکل کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت هم پیش‌تر درباره برگزاری این‌رویداد گفته بود: شهدای تهران؛ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم و سلامت هستند، این باعث افتخار ماست که در اقشار مختلف شاهد وجود افتخارات و الگوهایی هستیم. یکی از مدارس منطقه ۱۷ شهر تهران ۱۵۰ شهید تقدیم به انقلاب کرده که این نقش دانش‌آموزان در دفاع مقدس را نشان می‌دهد. ۵۶۰ بانوی شهید در تهران داریم، آنچنان که باید به معرفی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته نشده است. ما شهدای بین‌المللی، رئیس‌جمهور، نماینده مجلس شهید، دانشمند شهید و دانش‌آموز شهید در تهران داریم.

طبق سخنان دبیر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت هزار و ۲۰۰ خانواده که دارای چند شهید هستند، در تهران وجود دارد، آمار ۲۵۰ شهید ادیان توحیدی در تهران به ثبت رسیده است. هزار و ۳۳۳ نفر در ترور، موشک باران و بمب گذاری‌ها در سطح شهر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار