رئیس دانشگاه مازندران:

جریان مقاومت نشأت گرفته از حماسه اسلامی ششم بهمن آمل است

«علی نژاد» به نقش مردم در عرصه‌های مختلف نظام اشاره کرد و گفت: حماسه اسلامی ششم بهمن آمل انگیزه‌ای برای رقم زدن جریان مقاومت است.
کد خبر: ۶۴۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ - 22January 2024

جریان مقاومت نشأت گرفته از حماسه اسلامی ششم بهمن استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران،«حشمت الله علی نژاد» رئیس دانشگاه مازندران عصر امروز در سومین همایش ملی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل که در دانشگاه مازندران برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقدامات ددمنشانه رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مرم بی‌دفاع و زنان و کودکان غزه و فلسطین اظهار داشت: همچنین عملیات اخیر این رژیم غاصب را در سوریه که منجر به شهادت پنج تن از سرداران سپاه مدافعین حرم حضرت زینب (س) شد، محکوم می‌کنیم و یاد این شهدا را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و بیان اینکه دولت‌های غربی و آمریکا از اوکراین حمایت کردند و گفتند از کسی که به او تجاوز شده حمایت می‌کنیم، افزود:، اما در تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین، همین دولت‌ها ابه رژیم غاصب چراغ سبز نشان دادند و حمایت سیاسی، مادی، نظامی و تسلیحاتی کردند و این در حقیقت حقوق بشر دوجانبه و سیاست‌های چندجانبه این‌ها است.

این مسئول ادامه داد: این‌ها سیاست مدونی ندارند و هرجا که به منافع آن‌ها باشد از ابزار دنیا استفاده می‌کنند برای رسیدن به اهداف خودشان و ما این‌ها را محکوم می‌کنیم.

علی نژاد با اشاره به برگزاری سومین همایش ملی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل، گفت: این حماسه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یادگار باقی مانده است و نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است.

مطالب بیشتر:

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران: ارسال ۴۳ مقاله علمی به دبیرخانه سومین همایش ملی حماسه ۶ بهمن آمل

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه تثبیت انقلاب اسلامی از خروجی‌های خوب این حماسه بویژه در شمال کشور بود و انسجام جامعه را بیش از پیش رقم زد، بیان کرد: دشمنان ما با ابزار منافقین و اتحادیه کمونیست‌ها در منطقه شمال فعالیت‌های زیادی در گنید و آمل داشتند.

وی افزود: همان زمانی که رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل از کیان این نظام دفاع می‌کردند این دشمنان داخلی به سرکردگی شرق و غرب در شهرستان آمل این حادثه را رقم زدند و دیدیم که مردم آمل چه بر سر این دشمنان آوردند و از شهر آمل و انقلاب اسلامی دفاع کردند و در یک نیم روز بساط اتحادیه کمونیست‌ها را درهم پیچیدند.

این مسئول اضافه کرد: اتحادیه کمونیست‌ها به سرکردگی شوروی و به دنبال تجزیه طلبی در آمل مسقر شد تا پس از تسخیر شهر آمل شهر‌های استان مازندران را نیز تسخیر کنند و این تکه از خاک را از کشور جدا کنند و مردم آمل و شهر‌های مازندران حماسه‌ای خلق کردند که حضرت امام در وصیت‌نامه الهی سیاسی خود از مردم آمل تشکر کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: «هزارسنگر» به تعبیر معظم له «سنگر دلها» است.

علی نژاد با بیان اینکه حضرت امام (ره) در انقلاب و پیروزی انقلاب از بدنه مردم استقاده می‌کرد، به نقش مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: جریان مقاومت هم از همین میدان‌ها نشأت گرفت و حماسه ششم بهمن انگیزه‌ای برای رقم زدن جریان مقاومت است.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه همایش ملی ششم بهمن آمل به پیشنهاد ستاد بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل در این دانشگاه برگزار شد، اذعان داشت: با پیگیری‌هایی که داشتیم مجوز IC همایش را دریافت کردیم.

علی نژاد خاطرنشان کرد: محور‌های همایش «اقشار و صنوف انقلابی شرکت کننده در حماسه انقلابی ششم بهمن آمل»، «ابعاد محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی واقعه ششم بهمن آمل»، «شرایط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان مازندران (با تاکید بر شهر آمل) در سال ۱۳۶۰»، «نقد و تحلیل آثار منتشره در خصوص حماسه ۶ بهمن آمل»، «نهاد‌های انقلابی و حضور در حماسه ششم بهمن»، «پیشینه مبارزاتی مردم آمل در سده اخیر (با تاکید بر انقلاب اسلامی)»، «اتحادیه کمونیست‌های ایران و رویداد ششم بهمن» بوده که در مجموع ۴۳ چکیده مقاله آماده شده است و در قالب کتابچه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها