در پیامی به اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت؛

سرلشکر باقری: شعر دفاع مقدس الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی است/ جوانان ایرانی موظف به دفاع از هویّت ملی و مبانی اعتقادی هستند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی تأکید کرد: ادبیات و به‌ویژه شعر به عنوان هنری اثرگذار، توانسته است با تهییج و بسیج مردم در طول سالیان دفاع مقدس و پس از آن در توصیف و شرح رشادت‌ها و شهادت‌ها، تبیین و چرایی دفاع مقدس و دفاع از حریم آل الله بروز و ظهوری شایسته داشته باشد.
کد خبر: ۶۴۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ - 23January 2024

سرلشکر باقریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی به اختتامیه «بیست و پنجمین دوره کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت»، شعر دفاع مقدس را الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی (ع) و میراث قرون متمادی در فرهنگ ایران‌ اسلامی دانست.

متن این پیام به شرح زیر است:

«یکی از معجزات عالم خلقت همین پدیده‌ی شعر است، زیبایی در شعر است.»
حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) 

با درود و صلوات بر حضرت محمد و آل محمد (ص) و اهداء سلام؛

در فرهنگ غنی و اصیل ایرانیان، آزادگی، ایثار و خودباوری نماد و نمود بارزی دارد. در این میان شعر دفاع مقدس نیز که الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی (ع) و میراث قرون متمادی در فرهنگ ماست، همچون خورشید در ادبیات ایرانیان می‌درخشد.

به واقع آزادگی و ارجمندی انسان جزو ارزش‌های دینی و ملی هر ایرانی می‌باشد و هرگاه سرزمین و ارزش‌های دینی ما در معرض شبیخون و خطر قرار گرفته، فرزندان غیرتمند این خطه که تربیت‌یافتگان مکتب حسینی و پرورش‌یافته فرهنگ ایرانی- اسلامی بوده‌اند به پا خاسته و با دل و جان و اعتقاد قلبی حماسه‌هایی آفریده‌اند که تاریخ کمتر به چشم دیده است. 

ادبیات و به‌ویژه شعر که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) سرمایه و ثروت ملی است، به‌عنوان هنری اثرگذار، توانسته است با تهییج و بسیج مردم در طول سالیان دفاع مقدس و پس از آن در توصیف و شرح رشادت‌ها و شهادت‌ها، تبیین و چرایی دفاع مقدس و دفاع از حریم آل‌الله، بروز و ظهوری شایسته داشته باشد. 

اما در این روز‌های پر فراز و نشیب و در گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت صاحبان اندیشه و ذوق و قلم به‌ویژه شاعران خوش‌قریحه، تبیین شرایطی است که در آن جهان سلطه و زیادت‌خواه، با تکیه بر نبرد ترکیبی و ابزار رسانه‌های نوین به جنگی تمام‌عیار با محور مقاومت و در رأس آن مردم خداجوی ایران برخاسته و از سویی با جنایات بی حد و حصر خود، مردم مظلوم فلسطین خاصه غزه را به خاک و خون کشیده است.

اینک این جوانان فهیم و غیور ایرانی هستند که وظیفه دارند از سرمایه هویّت ملی و مبانی اعتقادی کشور، با همه وجود و همّتِ خود دفاع کنند و انتظار می‌رود مسئولان با میدان دادن به جوانان دلسوز و علاقه‌مند به پیشرفت و تعالی کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه ادبیات، باعث شکوفایی و کشف استعداد‌های نهفته و تعالی فرهنگ و هنر باشند. 

در پایان، توفیق بیش از پیش شاعران گرانمایه و سایر دست‌اندکاران این کنگره عظیم را در خدمت به ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌های انسان‌ساز مکتب حضرت امام خمینی (ره) و حرکت در مسیر تحقق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از خداوند رحمان و حکیم خواستارم. 

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح 
سرلشکر پاسدار محمد باقری

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار