پس از ۴۸۷ روز رسیدگی قضایی؛

حکم قصاص محمد قبادلو قاتل شهید کرم‌پور اجرا شد

حکم قصاص محمد قبادلو قاتل شهید فرید کرم پور صبح امروز پس از ۴۸۷ روز رسیدگی قضایی اجرا شد.
کد خبر: ۶۴۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ - 23January 2024

حکم قصاص محمد قبادلو قاتل شهید کرم‌پور اجرا شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حکم قصاص محمد قبادلو عامل قتل یک مأمور نیروی انتظامی و جرح پنج مأمور دیگر در جریان اغتشاشات سال گذشته، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، اجرا شد.

حکم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر «قصاص نفس» محمد قبادلو در پرونده به شهادت رساندن یک مأمور نیروی انتظامی به نام «فرید کرم‌پور حسنوند» و مجروح کردن پنج مأمور دیگر در جریان ناآرامی‌های سال گذشته، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، اجرا شد.

دادگاه کیفری یک استان تهران، محمد قبادلو را به اتهام «قتل عمد» شهید فرید کریم‌پور، به «قصاص نفس» محکوم کرد و بابت اتهام «شروع به قتل عمد» مأموران یگان امداد از طریق برخورد عمدی به وسیله خودرو به قصد قتل آن‌ها به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و بابت اتهام «تخریب عمدی» ۶ دستگاه موتورسیکلت‌های سازمانی یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان رباط کریم، به جبران خسارت و یک و نیم سال حبس تعزیری محکوم کرد که در مورد مجازات‌های تعزیری، فقط مجازات اشد قابل اجرا است.

بر اساس گزارش نیروی انتظامی در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، در حالی‌که جمعی از عوامل نیروی انتظامی در سطح شهر پرند، در حال کنترل اغتشاشگران بودند، فردی به نام «محمد قبادلو» در حالی‌که سوار یک خودرو پیکان سفیدرنگ بود، به‌صورت عمدی با سرعت بالا به قصد قتل مأموران انتظامی که در حال انجام وظیفه بودند رانده و شش مأمور را در حالی‌که سوار موتور بودند، زیر می‌گیرد که هر شش نفر دچار مصدومیت و شکستگی دست و پا می‌شوند و یکی از مأموران به نام «فرید کرم‌پور» در اثر شدت جراحات به شهادت می‌رسد.

عامل حادثه توسط عوامل انتظامی و شاهدان حاضر در محل شناسایی و دستگیر می‌شود. متهم از ابتدای دستگیری به جرایم خود، مخصوصاً راندن عمدی ماشین بر روی مأموران انتظامی به قصد قتل اعتراف می‌کند.

سرانجام حکم قصاص نفس محمد قبادلو به جرم قتل عمد شهید استوار فرید کرم‌پور حسنوند، پس از ۴۸۷ روز رسیدگی قضائی به پرونده صبح امروز اجرا شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار