سردیس سردار شهید همدانی در یک یادمان‌ دفاع‌مقدس نصب می‌شود

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه این جشنواره در زیارتگاه شلمچه گفت: یک زائر راهیان نور چینی دلنوشته خود را در این ایستگاه تقدیم این جشنواره کرد.
کد خبر: ۶۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ - 02January 2016

سردیس سردار شهید همدانی در یک یادمان‌ دفاع‌مقدس نصب می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه ها ی دفاع پرس، سیدمحمدیاشار نادری در گفتگو با سرزمین نور گفت: توریست چینی (CHENLIQI ZHAO) با تقدیم دلنوشته خود در یادمان شلمچه (ایستگاه سرزمین نور) در جشنواره ملی سرزمین نور شرکت کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به تعداد زائران خارجی راهیان نور سال گذشته(سال ۹۳-۹۴) گفت: طبق آمار مسئولان راهیان نور، حدود 5000 زائر از بیش از ۳۳ کشور جهان در حماسه بزرگ راهیان نور شرکت داشتند و با راهاندازی اولین ایستگاه جشنواره سرزمین نور در زیارتگاه شلمچه، قطعا تعداد شرکت کنندگان خارجی در این جشنواره افزایش خواهد یافت.

 

نادری در ادامه با اشاره به آثار رسیده به جشنواره ملی سرزمین نور گفت: بیش از ۲۰هزار اثر در سامانه جشنواره ثبت شده است و امکان رهگیری توسط هنرمندان وجود دارد.

 

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور ادامه داد: در آینده نزدیک دومین ایستگاه جشنواره ملی سرزمین نور را با همکاری سپاه نبیاکرم(ص) کرمانشاه در منطقه عملیاتی مرصاد ایجاد میکنیم تا در این مکان، هم تولید و دریافت آثار داشته باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش سراسری جشنواره ملی سرزمین نور در تهران گفت: در نظر داریم همایش سراسری جشنواره ملی سرزمین نور را با حضور دبیران جشنواره استانی، مسئولین دبیرخانه ها،داوران و… در تهران برگزار کنیم که اطلاعات دقیق آن به زودی اعلام میشود.

 

نادری با بیان اینکه به اعتقاد برخی از کارشناسان فرهنگی کشور،جشنواره سرزمین نور میوه راهیان نور است، افزود: در حقیقت باید قبول کنیم که جشنواره ملی سرزمین نور باید بذر راهیان نور باشد و ما دغدغههای راهیان نور را باید با استفاده از ظرفیت هنر فرهنگسازی کنیم، چرا که با استفاده از ابزار هنر میتوان پیام را به خوبی به مخاطبان انتقال داد.

 

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور، استفاده از ظرفیت هنرمندان را گامی مهم در جهت انتقال فرهنگی دفاع مقدس برشمرد و گفت:میتوانیم در این جشنواره هنرمند و نویسندگانی را تربیت کنیم و میزبان آنها باشیم که میتوانند با موضوع “زیارت با معرفت” قلم بزنند و میتوان از این جشنواره خروجی خوبی بگیریم.

 

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادهایم با توجه به نقش فرمانده دلیر سردار شهید حسین همدانی و تقویت عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور و همچنین انتقال فرهنگی غنی دفاع مقدس به رزمندگان محور مقاومت؛ سردیس شهید همدانی ساخته شده و در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره با حضور خانوادههای شهدای مدافع حرم و شهید همدانی رونمایی و در یکی از یادمانهای دفاع مقدس نصب شود.

 

نادری افزود: سامانه الکترونیکی ارسال آثار جشنواره سرزمین نور در سایت www.sarzaminenoor.ir فراهم شده و هنرمندان میتوانند از طریق این سایت با جشنواره ارتباط برقرار کنند و آثار خود در رشتههای عکس ، فیلم، فیلمنامه، شعر، متن ادبی، انیمیشن، خاطره، داستان، رمان، وبلاگ و وبسایت، نرمافزارهای چند رسانهای را برای شرکت در دوره چهاردهم ارسال کنند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار