دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هدف رژیم صهیونیستی از گسترش درگیری در غرب آسیا

بعد از گذشت ۱۱۰ روز جنگ غزه هم اکنون شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی در این نبرد نابرابر به بن‌بست رسیده و بر همین اساس برای رهایی از این وضعیت به دنبال گسترش جنگ به کل منطقه و بازکردن پای آمریکا و غرب در این درگیری منطقه‌ای است.
کد خبر: ۶۴۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 24January 2024

رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ در کل منطقهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با ورود جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی به صد و دهمین روز خود و ناتوانی ارتش رژیم اشغالگر قدس و نامشروع در دستیابی به اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده خود، کم‌کم شاهد هستیم که فرماندهان ارتش و مقامات این رژیم در پشت صحنه مشغول اقدامات و فعالیت‌های مخرب و خطرناکی هستند تا در نتیجه آن، ابعاد مختلف جنگ غزه را گسترش داده و کل منطقه را درگیر این جنگ کنند.

البته علت این امر هم بسیار واضح و روشن است و آن، اینکه حالا که سران و مقامات تل‌آویو مشاهده می‌کنند که ماشین جنگی آن‌ها در غزه زمین‌گیر شده و به گِل نشسته است و خبری هم از دستیابی به طرح‌ها و برنامه‌های اعلام شده به منظور از بین بردن گروه حماس و از میان برداشتن فرماندهان و مسئولان آن نیست، در طرح جایگزین خود دستورکار جدیدی مبنی بر انحراف افکار عمومی مردم منطقه از این جنگ و گسترش این درگیری در کل منطقه را پیگیری و دنبال می‌کنند.

اما واقعیتی که این روز‌ها نباید از آن غافل شد این است که بحران جنگ غزه در حال گسترش است و این موضوع را می‌توان در افزایش طرف‌های درگیر در این جنگ به واقع مشاهده کرد. شاهد آن هم آغاز و گسترش حملات آمریکا و متحدان خود به کشور یمن به دلیل آنچه حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به کشتی‌هایی است که یا برای رژیم صهیونیستی است و یا اینکه برای این رژیم کالا و خدمات ارسال می‌کنند. اقدامی که از طرف این گروه مقاومت یمنی در حمایت از مردم غزه و به دلیل کشتار و قتل‌عام مردم غیرنظامی و بی‌گناه این باریکه توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

موضوع مهم دیگری که نشان از تعمیق و گسترش خطرناک بحران جنگ غزه در کل منطقه دارد این است که آمریکا و شرکای اروپایی آن عملا در ۱۱۰ روز گذشته هیچ تلاش مفید و جدی برای توقف جنگ غزه و جلوگیری از کشتار مردم غزه نکردند و بالعکس در کنار رژیم صهیونیستی و ارتش متجاوز و اشغالگر آن قرار گرفته و انواع و اقسام تسلیحات را هم در اختیار آن قرار دادند. موضوعی که خودش به عنوان عاملی در تداوم و شدت بخشیدن به جنگ غزه و همچنین کشتار زنان، مردان و کودکان این باریکه تبدیل شده است.

نکته دیگر اینکه، خبرگزاری الجزیره در آخرین و جدیدترین خبر و گزارش خود پیرامون جنگ غزه از افزایش تعداد شهدای این باریکه به ۲۵ هزار و ۴۹۰ نفر و مجروحان به ۶۳ هزار و ۳۵۴ نفر تا لحظه تنظیم این گزارش خبر داده است. اما نکته تاسف‌بار و تکان‌دهنده این است که رژیم صهیونیستی با تشدید حملات خود به نوار غزه و کرانه باختری قتل‌عام‌های خانوادگی را به صورت کاملا چشمگیر و محسوسی افزایش داده است و از این طریق شاهد هستیم که شمار بیشتری از مردم غزه به دست ارتش این رژیم قتل‌عام شده و به شهادت می‌رسند.

موضوع مهم دیگری که باید در این شرایط به دقت به آن توجه کنیم وضعیت و آینده سیاسی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. میزان نارضایتی مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی و یهودیان ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین از نتانیاهو و کابینه افراطی و تندرو او قبل از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» به میزان بالایی رسیده بود و حالا با شرایط و وضعیت فعلی به شدت افزایش پیدا کرده است.

با توجه به تمامی موارد و مسائل ذکر شده، می‌بینیم در صورتی که رژیم صهیونیستی این جنگ را با شکست پشت سر بگذارد این نتانیاهو است که به پایان دوران سیاسی خود خواهد رسید. بر همین اساس است که مشاهده می‌کنیم نتانیاهو به قیمت فرو بردن کل منطقه در بحران جنگ غزه قصد قبول شکست و ناکامی در این جنگ را ندارد.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که از آنجایی که سیاست رژیم صهیونیستی بسط و گسترش بحران جنگ غزه در کل منطقه است اگر این بحران سراسر منطقه را فرابگیرد بازهم این رژیم اشغاالگر و نامشروع است که بیشترین لطمه و آسیب را از گروه‌های مقاومت فراوانی که در کشور‌های منطقه حضور دارند خواهد خورد و با سرعت بیشتری به سمت نابودی حرکت خواهد کرد.

«گزارشی از مهدی اصغری»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار