در دیدار رئیس دفتر کمیته بین‌الملل صلیب سرخ در ایران؛

سرلشکر صفوی: لزوم افزایش کمک‌های صلیب سرخ جهانی در حوزه جستجوی مفقودین جنگ تحمیلی/ صلیب سرخ به صدور بیانیه درخصوص نسل‌کشی در غزه اکتفا نکند

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: صلیب سرخ جهانی باید در ایجاد آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین کمک کند و فقط به صدور بیانیه درخصوص نسل‌کشی در غزه اکتفا نکند.
کد خبر: ۶۴۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ - 24January 2024

سرلشکر صفوی: صلیب سرخ جهان نسبت به نسل کشی در غزه به بیانیه دادن اکتفا نکندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفا‌ع‌پرس، سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با «وینست کاسارد» رییس دفتر کمیته بین الملل صلیب سرخ اظهار داشت: مساله امروز منطقه غرب آسیا نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه است. از شما دو درخواست مشخص داریم؛ فقط به محکوم کردن رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در کشتار بیش از ۲۵ هزار نفراز مردم مظلوم و فقط به بیانیه دادن اکتفا نکنید.

سرلشکر صفوی با اشاره به عمق جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و سکوت دولت‌های مدعی حقوق بشر غربی تأکید کرد: صلیب سرخ باید در عمل در ایجاد آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم بسیار مظلوم فلسطین کمک کند؛ زیرا آن‌ها حتی از آب آشامیدنی و غذا محروم هستند.

مطالب بیشتر:
**رئیس دفتر کمیته بین‌الملل صلیب سرخ در ایران: شرایط امدادرسانی در غزه بسیار سخت است 

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: آنچه بر مردم غزه می‌گذرد، یک ظلم بزرگ است. آیا انسانیت در کشور‌های غربی وجود ندارد؟ ملاک سنجش ما بیانیه‌های سیاسی نیست، بلکه اقدامات علمی دولت‌ها و سازمان‌ها را ارزیابی می‌کنیم.

وی با اشاره به عزم و اراده افکار عمومی جهان جهت ارسال کمک‌های مردمی برای ملت فلسطین تصریح کرد: متأسفانه رژیم صهیونیستی و برخی از کشور‌های همسایه فلسطین، مانع از ارسال کمک‌های ایران و سایر کشور‌ها به مردم فلسطین می‌شوند.

سرلشکر صفوی با اشاره به تعداد بالای مفقودین جنگ رژیم صهیونیستی خاطرنشان ساخت: همچنان هزاران نفر از مردم مظلوم غزه در زیر آوار هستند؛ لذا صلیب سرخ باید برای جستجوی این مفقودین تلاش‌های لازم را انجام دهد.

دستیار فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: از نظر من ریشه مخاصمات ۲۰ سال گذشته در منطقه غرب آسیا به طور خاص در افغانستان، عراق، یمن و هم‌اکنون در فلسطین، سیاست‌های آمریکا و انگلیس و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور چند میلیون نفر از اتباع افغانستانی در ایران اشاره کرد و گفت: از حمله ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۷۹ به افغانستان و خروج آن‌ها در سال ۱۹۸۹ و همچنین حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱، بیش از پنج میلیون نفر مهاجر افغانستانی به ایران آمده‌اند.

سرلشکر صفوی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه انسانی و آموزه‌های اسلامی، به این مهاجریان خدمات پزشکی و آموزشی می‌دهد، به این‌ها نان، غذا و شغل می‌دهد. ما بعضاً در معرض مشکلات ناشی از حضور آن‌ها نیز هستیم و ما از شما می‌خواهیم در این زمینه هر نوع کمکی که لازم است به هلال احمر ایران انجام دهید.

وی یادآور شد: بیش از پنج میلیون افغانستانی اگر برای هر وعده غذا، فقط یک نان مصرف کنند، روزانه ۱۵ میلیون نان مصرف می‌شود؛ در حالی که نان در ایران از یارانه دولت برخوردار است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: وقتی که این‌ها بیمار می‌شوند، دستگاه‌های بهداشتی ما به آن‌ها خدمات می‌دهند و این برای کشور هزینه می‌برد.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش صلیب سرخ در بلایای طبیعی گفت: شما می‌دانید کشور ما روی کمربند زلزله قرار دارد. در زلزله‌های ایران، قبلاً کمک‌های بیشتری می‌کردید؛ مثلاً در زلزله بم در همان هفته اول کمک کردید، اما در زلزله‌های بعد، حضور و کمک‌های صلیب سرخ کاهش یافت.

دستیار فرمانده معظم کل قوا در پایان بر افزایش کمک‌های صلیب سرخ جهانی در حوزه جستجوی مفقودین جنگ عراق علیه ایران تأکید کرد.

این دیدار به درخواست دفتر کمیته بین الملل صلیب سرخ در ایران از هلال احمر و وزارت امور خارجه انجام شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها