ورود 306 زائر اهل سنت خارج از کشور به حرم مطهر رضوی

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: 306 نفر از زائران اهل سنت خارج از کشور در قالب 11 کاروان به حرم مطهر رضوی در 9 ماه امسال وارد شدند.
کد خبر: ۶۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ - 02January 2016

ورود 306 زائر اهل سنت خارج از کشور به حرم مطهر رضوی

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس،سید جواد هاشمی نژاد  افزود: این زائران از کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان، نیجریه، روسیه و کشورهای آسیای میانه بودند که کشور پاکستان بیشترین تعداد زائر و روسیه کمترین تعداد زائر را داشته است.
وی گروهی از علما، تجار و بزرگان اهل سنت پاکستان و وزیر سابق امور مذهبی و عضو پارلمان پاکستان را از جمله این زائران ذکر کرد.
وی اظهار کرد: اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی امکان برگزاری برنامه های ویژه، اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه های فرهنگی با مشارکت کاروان های زائرین را فراهم می کند.
هاشمی نژاد، برگزاری کلاس های سیره رضوی، حرم شناسی، هماهنگی برای بازدید از موزه های آستان قدس رضوی را از جمله برنامه ها و خدمات فرهنگی برای زائرین برشمرد.
وی ائمه جمعه اهل تسنن، گروه 40 نفره مسلمانان اهل سنت از کشور تایلند، علمای افغانستان، کاروان 34 نفره از برادران اهل سنت کشورهای آسیای میانه شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن را از دیگر کاروان های زائرین ذکر کرد.
مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی از واحدهای مربوط به راهنمای زائر، مراسم و محافل، آموزش و نشستهای تخصصی، کلاسهای آموزشی و کارگاههای تخصصی، همایشها، پاسخگویی به مسائل شرعی، بخش ادب و هنر، کاروانها، گردشگران و تشرف به اسلام تشکیل شده است.
سالانه 25 میلیون زائر وارد مشهد مقدس شده و 300 میلیون تشرف به حرم مطهر رضوی انجام می شود.
میانگین ماندگاری زائرین خارجی در مشهد 10 روز و این رقم برای زائرین ایرانی 2.7 روز است.

منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها