دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رژیم صهیونیستی عامل اصلی سلطه آمریکا بر غرب آسیا

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که دنیای غرب و نظام سلطه از طریق رژیم صهیونیستی طرح‌های خودشان پیرامون ایجاد تنش و ناامنی در غرب آسیا را پیگیری می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت که این رژیم اشغالگر و نامشروع عامل اصلی سلطه غرب بر غرب آسیا است.
کد خبر: ۶۴۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 26January 2024

رژیم صهیونیستی عامل اصلی سلطه غرب بر غرب آسیاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» در کنار ضربه سخت و دردناکی که توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین به خصوص جنبش حماس به رژیم صهیونیستی وارد آورد به همه دنیا نشان داد که دنیای غرب به خصوص آمریکا از «اسرائیل» به عنوان عاملی اصلی برای سلطه بر غرب آسیا استفاده می‌کند.

شاهد این مدعی هم حمایت دنیای غرب و آمریکا در ۱۱۲ روز اخیر جنگ غزه از رژیم صهیونیستی است. زیرا اگر پشتیبانی آمریکا و کشور‌های دیگر از رژیم صهیونیستی به این میزانی که دیدیم و می‌بینیم نمی‌توانست در جریان جنگ غزه دست به کشتار و قتل‌عام مردم این باریکه بزند و تمامی اماکن، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی این شهر را نابود کرده و با خاک یکسان کند.

در حقیقت می‌توان گفت ارتش متجاوز و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا و دنیای غرب و همچنین تامین تسلیحاتی توسط آمریکا و کشور‌های اروپای غربی توانست در برابر مبارزان و گروه‌های مقاومت منطقه مقاومت کرده و از هم نپاشد. ضمن اینکه در جریان جنگ غزه شاهد بوده و هستیم که این هواپیما‌های اهدایی آمریکا است که این باریکه را به ویرانه‌ای بزرگ و عظیم تبدیل کرده است و مرد و زن و کودکان را به خاک و خون کشانده است.

بر همین اساس هم باید بگوییم که تمامی جرم و جنایت‌هایی که در ۱۱۲ روز اخیر توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌گناه غزه انجام شده در واقع توسط آمریکا و دنیای غرب طراحی، برنامه‌ریزی، هدایت و اجرا شده است. در اصل باید گفت امروز دیگر «اسرائیل» نه فقط یک کشور مستقل در منطقه که به عنوان رژیمی نامشروع و اشغالگر، نماینده دنیای غرب و آمریکا برای سلطه بر منطقه غرب آسیا عمل می‌کند.

اما در آن سوی میدان محور مقاومت و جبهه مقاومت هم در برابر این طراحی خبیثانه و مزورانه آمریکا و رژیم صهیونیستی دست بر روی دست نگذاشته و منفعل نمانده است و مشاهده می‌کنیم که گروه‌های مقاومت اسلامی از فلسطین گرفته تا لبنان و از عراق گرفته تا سوریه و حالا یمن در برابر ظلم‌ها و تجاوزات غرب و رژیم صهیونیستی به پاخواستند و عملا شاهد گشوده شدن چندین جبهه علیه این رژیم سفاک و خون‌خوار هستیم.

در حقیقت می‌توان گفت همین گشوده شدن چندین جبهه علیه رژیم صهیونیستی است که این رژیم نامشروع و اشغالگر را به شدت تحت فشار گذاشته و شرایط بسیار سخت و دشوار و حتی غیرقابل تحملی را برای آن پدید آورده است. به خصوص اینکه جدیدترین بخش جبهه مقاومت که «یمن» باشد با اعلام حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و در محکومیت کشتار و قتل‌عام مردم آن علیه رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کرده و با هدف قرار دادن کشتی‌هایی که به مقصد این رژیم کالا و خدمات ارسال می‌کردند عملا تجارت دریایی و اقتصاد این رژیم را دچار بحرانی عمیق و گسترده کرده است.

البته محور مقاومت و گروه‌های مقاومت منطقه نه فقط حملات خود را برروی رژیم صهیونیستی متمرکز کردند که از ابتدای جنگ غزه تا امروز شاهد هستیم که پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه بار‌ها مورد هدف و حمله قرار گرفته است و آسیب‌های فراوانی به تاسیسات نظامی آمریکا در این دو کشور وارد شده است.

در واقع باید گفت که محور مقاومت با خواندن دست آمریکا و دنیای غرب به استفاده از رژیم صهیونیستی برای سلطه هرچه بیشتر خود بر منطقه غرب آسیا، بخش اعظمی از حملات خود را متوجه آمریکا به عنوان حامی و پشتیبان اصلی «اسرائیل» کردند تا این کشور را تحت فشار گذاشته و او را مجبور کنند تا مانع از تداوم بیشتر حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه شود.

در پایان باید گفت که سران و مقامات کاخ سفید سخت در اشتباه هستند که فکر کنند می‌توانند از رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی به عنوان عامل اصلی سلطه غرب بر غرب آسیا استفاده کنند و کشور‌های منطقه هم در برابر این اقدام آن‌ها سکوت می‌کنند. زیرا متمرکز شدن حملات محور مقاومت و گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه بر آمریکا این پیام صریح و روشن را به کاخ سفید و واشنگتن می‌دهد که ضمن اینکه باید هرچه سریع‌تر به حمایت خود از «اسرائیل» پایان بدهند، خودشان هم باید از منطقه غرب آسیا بروند.

«گزارشی از مهدی اصغری»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها