تهیه‌کننده نمایش تروما: به ساخت نمایش درباره شخصیت سردار سلیمانی افتخار می‌کنم

تهیه‌کننده نمایش «تروما» گفت: باید درک کنیم که حاج قاسم سلیمانی، امنیت را برای کشور به ارمغان آورد. اگر او نبود اتفاقات بدی برای کشور می‌افتاد. این شخصیت خارج از فضای کشور به فکر امنیت مردم این خاک بوده است و بر گردن تک تک ما حق دارد.
کد خبر: ۶۴۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ - 25January 2024

تهیه‌کننده نمایش تروما: به ساخت نمایش درباره شخصیت سردار سلیمانی افتخار می‌کنمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حمید نیلی، تهیه‌کننده نمایش «تروما» در خصوص این نمایش اظهار داشت: در تمام دنیا، فارغ از هر نگاه، آیین و رویکردی، قهرمانان برای مردم جامعه‌شان مهم هستند. زمانی که نام قهرمان به فردی اطلاق می‌شود، مورد احترام تمامی افراد جامعه از کوچک و بزرگ تا پیر و جوان قرار می‌گیرد. باید درک کنیم که حاج قاسم سلیمانی، امنیت را برای کشور به ارمغان آورد. اگر او نبود اتفاقات بدی برای کشور می‌افتاد. این شخصیت خارج از فضای کشور به فکر امنیت مردم این خاک بوده است و بر گردن تک تک ما حق دارد.

وی با اشاره به اینکه تروما خارج از هرنوع شعار و تحمیل فکر و اندیشه‌ای در حال معرفی شخصیت این سردار است، اظهار کرد: ما سعی کردیم بیش از هرچیز به قوی بودن جنبه‌های دراماتیک و نمایشی کار توجه کردیم. با افتخار می‌گوییم که درباره شخصیت حاج قاسم سلیمانی دست به تولید نمایش زدیم و باید بیش از این به برای قهرمانان کشور ارزش قائل باشیم. 

این تهیه‌کننده همچنین تأکید کرد: ما قهرمان کم نداریم؛ از میرزا کوچک‌خان جنگلی تا رئیسعلی دلواری، از ستارخان و باقرخان گرفته تا کلنل محمدتقی‌خان پسیان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و عزیزانی، چون حاج ابراهیم همت. قهرمانانی که جان‌شان را کف دست گذاشتند و برای حفظ این خاک جنگیدند. ما در تک تک استان‌های کشور قهرمانانی داریم که جای خالی‌شان در عرصه تولیدات نمایشی خالی است و هنرمندان در انجمن‌های نمایش هر استان باید به تولید اثر درباره آن‌ها اقدام کنند.

نیلی با اشاره به حضور نسل جدیدی که جنگ را ندیده است، تأکید کرد: نسل جوان ما جنگ را درک نکرده و چیزی از قهرمانان آن نشنیده است. این ما هستیم که باید به آن‌ها بگوییم که بهترین جوانان این خاک برای حفاظت و پاسداشت این سرزمین جان دادند. من خدا را شاکرم که درباره شخصیتی کار کرده‌ام که نه تنها در داخل کشور که در خارج از کشور هم آوازه رشادتش زبانزد عام و خاص است.

وی درباره حضور خود به عنوان تهیه‌کننده در نمایش تروما یادآور شد: من به عنوان کسی که سالیان سال در این عرصه فعالیت دارم، سعی می‌کنم از نقطه شروع اثر با گروه همراه باشم. برای پروژه «تروما» نیز از همان آغاز طرح و ایده تا نگارش متن با گروه همراه شدم و پا به پای تولید اثر در کنار دوستان بودم.

نیلی با اشاره به اینکه در پروژه «تروما» مبنا بر رفاقت و همدلی بود، اظهار کرد: زمانی که گروه اصل کار خود را بر رفاقت بگذارد و اعضای گروه کار را از خودشان بدانند و نکات و دغدغه‌های‌شان را مطرح کنند، قطعا در اجرای نهایی ثمربخش خواهد بود. این رفاقت در اوج کار و تک تک لحظات آن به کامل‌تر شدن فضای هنری اثر کمک خواهد کرد و مخاطبان نیز ارتباط بهتری با این اثر هنری برقرار می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار