در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران آمد؛

حماسه اسلامی ۶ بهمن برگ زرینی از افتخارات مردم آمل است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۴۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ - 26January 2024

حماسه اسلامی ۶ بهمن برگ زرینی از افتخارات مردم آمل استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل بیانیه‌ای صادر کرد.

 در این بیانیه آمده است:

حماسه‌ی باشکوه مردم آمل در ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ و درگیری با اتحادیه کمونیست‌ها در جنگل، نه تنها برگ زرینی از سلسله افتخارات مردم منطقه‌ی آمل و شمال به حساب می‌آید، بلکه فخر ملت ایران اسلامی است.

در این روز تاریخی؛ مردم مؤمن، انقلابی و ولایتمدار شهر آمل حماسه‌ی عظیم و به یاد ماندنی در مقابله با تحرکات اتحادیه‌ی کمونیست‌های ایران آفریدند که برگ زرینی از عظمت و مقاومت مردان سرزمین علویان را رقم زد تا ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ در تاریخ این کشور جاودانه شود. جاودانگی این حماسه به واسطه‌ی دمیده شدن روح اسلامی و انقلابی در سرتاسر آن است.

آمل، تنها شهری است که با پرورش عالمان و مراجع تقلید بزرگ دینی، با افتخار آفرینی و تقدیم بیش از ۴۰ شهید سرافراز، در حماسه‌ی اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰، با عظمت و شایستگی ویژه‌ای در وصیتنامه‌ی سیاسی- الهی امام راحل (ره) جای گرفته و برای همیشه جاوید و زنده ماند.

شهر آمل به خاطر حماسه بی‌بدیل مردمی آن و دفاع در برابر مهاجمین که نام اتحادیه کمونیستی را یدک می‌کشیدند به شهر هزار سنگر معروف شد و تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به عدد هر انسان مومن و با انگیزه‌ای سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد. 

این شهر اکنون به خاطر برپایی سنگر‌های مردمی دفاع در برابر مهاجمین به شهر «هزار سنگر» معروف است که به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر ظاهری هزار سنگر از شهر آمل به دلیل سنگربندی خیابان‌ها در حادثه‌ی ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ است و تعبیر واقعی آن به معنای سنگر دل‌هاست که با این تعبیر به عدد هر انسان مومن و با انگبزه‌ای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.»

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن آمل اعلام می‌ دارد امیدواریم با تأسی به فرمایشات امامین انقلاب با حضور مردمی و پرشور در انتخابات اسفند حماسه دیگری را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها