مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین:

جشنواره مدرسه انقلاب با محوریت روایت انقلاب اسلامی توسط دانش آموزان برگزار می‌شود

حجت الاسلام سیاهکالی مرادی گفت: ‌جشنواره مدرسه انقلاب با محوریت روایت انقلاب اسلامی توسط دانش آموزان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ - 27January 2024

جشنواره مدرسه انقلاب با محوریت روایت انقلاب اسلامی توسط دانش آموزان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی سیاهکالی مرادی» مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین در خصوص برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در قزوین اظهار داشت: مدرسه انقلاب محوری‌ترین برنامه اتحادیه انجمن‌های دانش آموزان است و هر ساله در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود. 

وی افزود: جشنواره مدرسه انقلاب دوازدهمین دوره مدرسه انقلابی و دوازدهمین سالی ست که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان این نمایشگاه را برگزار می‌کند و بدین صورت است که ۹ الی ۱۰ دانش آموز در هر مدرسه دست به تحقیق، پژوهش و خلاقیت می‌زنند و نه غرفه در موضوعات مختلف در رابطه با انقلاب اسلامی برپا می‌کنند. 

حجت الاسلام ‌سیاهکالی ادامه داد: موضوعات این غرفه‌ها در رابطه با دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی است؛ موضوع دیروز در رابطه با بحث تاریخچه استعمار و اتفاقات گذشته ایران عزیز است و موضوع امروز بحث دستاورد‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فردای انقلاب بحث نظم نوین جهانی ست که در آن جایگاه نوجوان را در بحث نوین جهانی مورد مباحثه قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد: در بحث نوین جهانی سه محور: افول غرب؛ انتقال قدرت از غرب به خاورمیانه و شرق و قدرت گرفتن جبهه مقاومت را مد نظر داریم و این نمایشگاه در قالب تربیتی نوجوانان را بسیار توانمند و باعث می‌شود که بچه‌ها بتوانند مدیریت بحران، خلاقیت و مسایل مختلف را یاد بگیرند و بتوانند در جمع دانش آموزان مدرسه، خودشان توضیحاتی را در مورد انقلاب اسلامی بدهند. 

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین تصریح کرد: مهمترین محور و بازدید کننده این غرفه‌ها خود دانش آموزان و بعد از آن اولیای دانش آموزان، معلمان مدرسه، مسوولان استانی و بعد هم مسوولان کشوری ست؛ یعنی اگر مدرسه‌ای توانمندی این را داشته باشد؛ قطعاً بازدید کننده کشوری هم برای این نمایشگاه به مدرسه‌شان اعزام می‌شود. 

وی تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین محور‌های نمایشگاه این است که ما بتوانیم انقلاب اسلامی را به واسطه خود دانش آموزان برای آن‌ها روایت کنیم؛ قطعاً حرف شنوی دانش آموزان نسبت به هم بیشتر از امثال معلم، معاون و مسوولان است و اگر کسی بتواند این موارد را برای دانش آموزان به خوبی توضیح بدهد در واقع جهاد تبیین واقعی را برای موضوع انقلاب اسلامی انجام داده است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: بازه زمانی جشنواره مدرسه انقلاب از دوازدهم تا سی‌ام بهمن ‌است و محوری‌ترین برنامه ما این است که بتوانیم این نمایشگاه را در ۱۰۰ مدرسه در سطح استان اجرا کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار