در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

دریادار ایرانی: جایگاه ویژه‌ بدون سرنشین‌ها در نیروی دریایی ارتش/ سامانه شبیه‌ساز بالگردی نداجا در ردیف اول جهانی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سامانه شبیه‌ساز بالگردی نداجا از نظر فناوری و عملکرد در ردیف شبیه‌ساز‌های سطح اول دنیا بوده و کشور‌های معدودی از این‌گونه شبیه‌سازها برخوردارند.
کد خبر: ۶۴۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۸ - 28January 2024

فرمانده نیروی دریایی ارتش:امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی  ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به رونمایی سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ نداجا اظهار داشت: تربیت و آموزش نیروی انسانی یکی از حوزه‌هایی است که در نیرو‌های مسلح مورد تأکید بوده و برابر فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در اولویت اول قرار دارد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه اقتدار نیرو‌های مسلح و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در قاب ناوگروه ۸۶ به همگان نشان دادیم، افزود: در بخش پروازی ضرورت دارد که هزینه‌ها کاهش یابد و خلبانان ما در شرایطی واقعی و با کمترین هزینه آموزش‌های لازم و تکمیلی خود را بگذرانند تا سطح مهارت آن‌ها بالا برود؛ لذا یکی از ابزار‌های مورد استفاده در حوزه آموزش، سامانه شبیه‌ساز است.

وی با بیان اینکه شبیه‌ساز هوانوردی بالگرد‌ها بر مبنای آموزش اولیه و کلاس پروازی و ارتقای مهارت خلبانان ایرانی ساخته شده و کاملاً بومی است، گفت: این سامانه از نظر فناوری و عملکرد در ردیف شبیه‌ساز‌های سطح اول دنیا بوده و کشور‌های معدودی دارای این‌گونه شبیه‌سازها هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: شبیه‌ساز هوانوردی بالگرد‌ها بخش‌های غیرنظامی و نظامی را پوشش می‌دهد و برای همه مأموریت‌ها تعریف شده است.

دریادار ایرانی یادآور شد: پیش از شبیه‌ساز هوانوردی بالگردها، شبیه‌ساز ناوبری نیز در در دانشگاه امام خمینی (ره)  نوشهر راه‌اندازی شد که در دنیا بی‌نظیر بوده و حوزه‌های نظامی و غیرنظامی را پوشش می‌دهد؛ همچنین ساخت شبیه‌ساز‌های دیگر هم در دستور کار است که ان‌شاءالله در زمان مقتضی رونمایی می‌شود.

فرمانده نداجا همچنین در پایان درباره نقش پهپاد‌ها در این نیرو خاطرنشان کرد: امروز بدون سرنشین‌ها در نیروی دریایی ارتش جایگاه ویژه‌ای دارند و ما به عنوان دست برتر نظام، دارای ظرفیتی هستیم که به برکت انقلاب اسلامی فاصله‌های خیلی دور را پوشش دهیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها