نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

پیام‌های دوران دفاع مقدس تبیین شود

حجت‌الاسلام «آل هاشم» با برشمردن پیام‌های دوران دفاع مقدس، خواستار تبیین این پیام‌ها برای مردم در امتداد فرمان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر جهاد تبیین شد.
کد خبر: ۶۴۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ - 27January 2024

پیام‌های دوران دفاع مقدس تبیین شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر گشته (جمعه) در همایش پدران آسمانی که با هدف تکریم شهدای گرانقدر بعنوان پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در مسجد آیت الله شهیدی تبریز برگزار شد، از دست اندرکاران طراحی و اجرای همایش پدران آسمانی تشکر کرد و اظهار داشت: این همایش و برنامه‌های مشابه تلاش‌های ارزنده‌ای است که از فراموشی دفاع مقدس و ارزش‌های والای آن دوران جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبا تاکید بر اینکه پیام‌های تبیینی حماسۀ دفاع مقدس نیز نباید به دست فراموشی سپرده شود، گفت: یکی از این پیام‌ها علاوه بر نقش بنیادین امداد الهی، مردمی بودن دفاع مقدس است که یکی از اصلی‌ترین عوامل غلبه بر دشمن بعثی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم گفت: جنگ تحمیلی را مردم اداره کردند؛ چه از نظر نیروی انسانی که یار و یاور نیرو‌های مسلح بودند و چه از نظر پشتیبانی جبهه که از همین مساجد برای رزمندگان و برای جبهه‌ها کمک‌های مردمی جمع آوری می‌شد.

وی از جانبازان و سایر ایثارگران به عنوان اسوه‌های زندۀ ایستادگی در راه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی یاد و اظهار کرد: شهدای عزیز و جانبازان گرانقدر برای آرمان‌های انقلاب اسلامی از جان خود و از سلامتی خود گذشتند و خانوادۀ بزرگوار شهدا در این راه، عزیزانشان را از دست دادند که این ایثارگری‌ها و از جان گذشتگی‌ها نباید فراموش شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: یکی دیگر از پیام‌های تبیینی دوران دفاع مقدس این است که ارتشی، سپاهی و بسیجی در جنگ تحمیلی در کنار یکدیگر برای دفاع از وظن و انقلاب اسلامی جنگ کردند تا بتوانند در برابر دشمن، به پیروزی برشند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: دفاع مقدس نشان داد که اگر ملت و مسئولان باهم یکدل و یکصدا باشند، می‌توان حتی با دست‌های خالی نیز بر دشمن تا بن دندان مسلح فائق آمد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر این وحدت و همدلی بین ارتشی و سپاهی نبود و فرماندهان دوران دفاع مقدس اختلاف داشتند، حماسه‌های بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر خلق نمی‌شد.

وی با یادآوری حفظ تمامیت ارضی کشور در دوران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: مرور تاریخ ۲۰۰ سالۀ ایران نشان می‌دهد طی این دوران هر موقع جنگی در ایران وجود داشته، بخشی از خاک کشور از دست رفته، اما در دوران دفاع مقدس ذره‌ای از خاک میهن اسلامی جدا نشد که حاصل عزم و باور مسئولان نسبت به فرهنگ مقاومت بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار