مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبر داد؛

تالیف کتاب با موضوع ۸ شهید شاخص هلال احمر خراسان رضوی

ذاکریان گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر آحاد جامعه به خصوص جوانان با رشادت‌ها و نقش شهدای جمعیت هلال احمر در دوران پر افتخار دفاع مقدس، تالیف کتاب در خصوص هشت شهید شاخص جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته که تا سال آینده تالیف و رونمایی می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ - 27January 2024

تالیف کتاب با موضوع ۸ شهید شاخص هلال احمر خراسان رضویبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و «محسن ذاکریان» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با موضوع تالیف کتاب شهدای جمعیت هلال احمر این استان امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان برگزار شد.

محسن ذاکریان در این نشست اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با تقدیم ۴۲ شهید ضمن ادای دین به نظام مقدس جمهوری اسلامی، کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

وی در ادامه افزود: پژوهش‌های ابتدایی در خصوص این شهدای والامقام صورت گرفته که بر اساس بررسی‌های کارشناسی، هشت شهید به عنوان شهدای شاخص جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی احصا شده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: تالیف کتاب در خصوص این هشت شهید والامقام با موضوع زندگینامه، خاطرات، سبک زندگی و سیره عملی آن‌ها در دستور کار جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی قرار گرفته است. امیدواریم با حمایت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی این هشت عنوان کتاب تا سال آینده تالیف و رونمایی شوند.

رونمایی از کتاب‌های شهدای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه این نشست بیان داشت: بحمدالله انگیزه‌های قلبی و درونی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کارساز است چراکه باید فرصت مسئولیتی را مغتنم شمرد و از آن حداکثر استفاده را برد.

وی افزود: برای موفقیت در عرصه تالیف آثار شهدای جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی، بهتر است پشتیبانی قبل از انعقاد قرار داد صورت بگیرد تا پشتوانه اجرایی مهیا شود و پژوهشگران بدون دغدغه حمایتی به مسئله نویسندگی بپردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: کار پژوهشی که در خصوص شهدای جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی صورت گرفته باید با قوت ادامه داشته باشد تا با آغاز کار گروه فنی حوزه ادبیات در زمینه تالیف کتاب‌های شهدای هلال احمر، کار تکمیل شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: آثار بر اساس یک زمانبندی مشخص تالیف شوند اما رونمایی از این آثار به صورت متمرکز در دهم دی سال آینده که مصادف با اولین سالگرد خاکسپاری شهید گمنام است، انجام شود. 

در این نشست، اعضای شورای راهبردی ادبیات «محمدعلی چمی‌گو» و اعضای شورای برگزاری یادواره شهدای هلال احمر نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها