حضور فرماندار رشت در جمع معتکفان

«عاشوری» با حضور در جمع معتکفان گفت: اعتکاف، فرصتی کوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی است و انسان را از حاکمیت غریزه‌ها، عادت‌ها و اشتغالات معمول زندگی آزاد می‌سازد و به جبران کاستی‌ها وا می‌دارد.
کد خبر: ۶۴۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ - 27January 2024

حضور فرماندار رشت در جمع معتکفانبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «کیا عاشوری» فرماندار رشت امروز در دیدار با جمعی از معتکفان شهرستان رشت، اظهار داشت: اعتکاف فرصتی برای بررسی و بازنگری وضعیت روحی و معنوی خود انسان و خودسازی است.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین اجتماع بوده و دعا‌های جمعی زودتر مستجاب می‌شود، افزود: موضوع اعتکاف امری معنوی و روحانی است که تنها در دین مبین اسلام وجود ندارد، بلکه در دیگر ادیان الهی نیز این سنت حسنه جاری و برقرار است.

عاشوری اضافه کرد: ایام ماه رجب و ثمرات حضور جوانان خداجوی در مراسم معنوی اعتکاف، فضای جامعه اسلامی را سرشار از عطر دل‌انگیز معنویت کرده و مسئولان را به خدمت‌رسانی و مردم را به حمایت بیشتر از نظام مقدس جمهوری اسلامی ترغیب خواهد کرد.

وی نیاز انسان به عبادت را مسئله‌ای فطری دانست و ادامه داد: انسان همواره در پی دستیابی به معنویت و پرورش روح خود است و خلوت کردن در خانه خداوند، گام بسیار مهمی در راه رسیدن به کمال معنوی است.

فرماندار رشت تصریح کرد: در حقیقت مدت زمان اعتکاف، فرصتی است کوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی که انسان را از حاکمیت غریزه‌ها، عادت‌ها و اشتغالات معمول زندگی آزاد می‌سازد و به جبران کاستی‌ها وا می‌دارد.

عاشوری با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در ۴۰ مسجد شهرستان برگزار شده است، گفت: در این آئین ۳۴۷۸ نفر معتکف حضور داشته که از این تعداد ۲۰۷۱ نفر بانوان و ۱۴۰۷ نفر آقایان شرکت کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها