یادداشت/ سعید نوروزی‌پور

جهاد تبیین؛ ابزاری برای انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی

آنچه امروز بیش از هر چیز دیگر مهم است، ضرورت روشنگری و شفاف سازی و در حقیقت جهاد تبیین دستاورد‌های انقلاب است؛ همچنان که دشمنان و معاندان و بدخواهان انقلاب و جیره خواران آنان در داخل کشور تلاش خود را صرف ناامید کردن مردم از انقلاب کرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۸ - 28January 2024

گروه اجتماعی دفاع‌پرس جهاد تبیین؛ ابزار برای انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی-  سعید نوروزی‌پور؛ امروز بیش از هر زمان دیگری به اهمیت تبیین و تشریح خدمات انقلاب اسلامی به مردم نیازمندیم. نباید فراموش کرد که شاید بزرگترین توفیق انقلاب دمیدن روح تعهد و مطالبه‌گری در جامعه‌ای بود که علاوه بر مشکلات و سختی‌ها، سرکوفت‌ها و تحقیر‌ها را نیز بر می‌تافت و شاهد اوج بی عدالتی‌ها در جامعه بود.

مطالعه تاریخ به خوبی می‌تواند حقایق بسیاری را روشن سازد؛ در کتاب‌ها و خاطرات بسیار آمده که محمدرضا شاه و خانواده پادشاهی، صرفا به دنبال خوش گذرانی و عیش و نوش بوده‌‌اند و هرگز بها و توجهی به مردم نداشته و نمی‌دادند. اینگونه بود که با رهبری و روشنگری‌های امام راحل علیرغم همه سرکوب‌های ساواک، شاه و عمال دست نشانده اش، انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم به پیروزی رسید و حکومتی مردمی بر پایه استقلال و آزادی برای اولین بار به طور رسمی بوجود آمد. حکومتی که بزرگترین پشتوانه آن مردم بودند و مردم به رهبری‌های امام و مقتدای خود در میدان‌های مختلف (توطئه‌ها، کودتاها، جنگ ۸ ساله، تحریم‌ها، فتنه‌ها) به خوبی درخشیدند و از انقلاب خود پاسداری کردند.

دشمنان انقلاب در طول بیش از چهار دهه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، اجتماعی و... تلاش داشتند تا مردم را از آرمان‌های انقلابی خود دور سازند و آن‌ها را در مقابل انقلاب خود قرار دهند که به فضل الهی و رهبری‌های داهیانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران علیرغم همه دشمنی‌ها و مصائب، مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت.

مدیریت ۸ سال جنگ تمام عیار، ترور‌های منافقان کور دل، اجرای کودتا‌ها و فتنه‌های مختلف همه و همه مشکلاتی را در مسیر پیشرفت‌های انقلاب بوجود آورد که اگر این‌ها نبودند به طور حتم انقلاب با سرعت و قدرت بیشتر می‌توانست به اهداف متعالی خود دست یابد.

آنچه امروز بیش از هر چیز دیگر مهم است، ضرورت روشنگری و شفاف سازی و در حقیقت جهاد تبیین دستاورد‌های انقلاب است؛ همچنان که دشمنان و معاندان و بدخواهان انقلاب و جیره خواران آنان در داخل کشور تلاش خود را صرف نا امید کردن مردم از انقلاب کرده اند و به دنبال سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق هستند، از این رو لازم است که در جهاد تبیین همه به سهم و زعم خود از دستاورد‌های انقلابمان که در حقیقت استقلال و آزادی و کوتاه کردن دست مستکبران و ظالمان از منافع و منابع این کشور بود آگاه باشیم.

از این رو باید گفت که تبیین و روشنگری امروز امری لازم و ضروری است؛ چرا که دشمنان و معاندان با نقاب تزویر به میدان آمده اند. از این رو باید مجاهدانه در این میدان به صحنه آمد و حقایق انقلاب را تبیین کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار