دستیار رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت:

راه حل مشکلات کشور حضور مردم است

عبودتیان گفت: مشکلات کشور فقط با اطلاع‌رسانی و امکانات رفع نمی‌شود بلکه حضور و اراده مردم، چالش‌های جاری را برطرف خواهد کرد.
کد خبر: ۶۴۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ - 27January 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «سید احمد عبودتیان» امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقلاب» می‌فرمایند «باید حرکت عمومی شکل بگیرد و مردم به میدان بیایند» و برای تحقق این موضوع نیز راهکار «حلقه‌های میانی» را مطرح کردند.

وی، وظیفه این حلقه‌ها را برقراری ارتباط با سطوح حاکمیت و مردم عنوان و اظهار کرد: در برخی بخش‌ها هنوز حلقه‌های میانی نداریم که باید فعال شوند.

دستیار رییس جمهور با بیان‌اینکه رویه پیامبران و ائمه نیز این بوده است که مردم را پای کار بیاورند، اضافه کرد: در یک و نیم سال اخیر مشاهده کردیم که آمادگی مردم برای این کار زیاد است و فقط باید بدانند که راه باز است اما ما هنوز باید برای فهم مدیران خود بکوشیم و حلقه‌های میانی نیز فعالتر شوند.

به گفته وی، برخی مسائل قانونی نیز در بعضی موارد مانع مردمی‌سازی کارها می‌شود که باید حل شود و این کار نیز در دولت سیزدهم در حال پیگیری است.

عبودتیان تاکید کرد: مردمی‌سازی دولت ضرورتی است که در برخی سال‌ها از آن فاصله گرفته شد و نتیجه آن، چالش‌های امروز است.

وی با بیان اینکه درصدد تبیین ضرورت مردمی‌سازی فعالیت‌ها هستیم، افزود: رهبر انقلاب در زمینه مشارکت نیز با ارائه الگوی مردمی‌سازی، کلمه «تواصی» را بکار بردند که به مثابه این است که در «امر به معروف» می‌گویی و می‌روی اما در «تواصی» می‌گویی و می‌شنوی.

دستیار رییس جمهور ادامه داد: مدیران در این الگو دخیل هستند و وقتی اجرا شود همه خود را مسوول می‌دانند و فقط دعوت‌کننده محض نیستند.

عبودتیان همچنین با اشاره به پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای جنوب تصریح کرد: متخصصان و مدیریت استان با الگوی جهادی کاری کردند که پروژه چند ساله در یک تا ۲ سال به سامان برسد.

وی با بیان اینکه در موضوع انتقال آب دریا به اصفهان با همین الگو، کار تا حد زیادی پیش رفت، تاکید کرد: این الگو در بخش‌های مختلف نیز قابل اجراست.

دستیار رییس جمهور گفت: انتظار می‌رود استان اصفهان مانند سایر امور در نمونه‌های مؤثر مردمی‌سازی دولت پیشتاز باشد و دستگاه‌های اجرایی نیز یک رابط برای انجام این مأموریت، انتخاب و با جدیت این کار را پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این نشست بر اهمیت مشارکت همگانی در انتخابات تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود در روزهای باقی مانده تا انتخابات، مدیران در جلب مشارکت همگانی در انتخابات کوشا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار