حضور حداکثری، اقتدار ملی/ سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش نامزد‌های انتخاباتی تأیید صلاحیت شده در خراسان رضوی

فریدنیا از تایید صلاحیت ۳۸ نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد .
کد خبر: ۶۴۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ - 28January 2024

افزایش نامزد‌های انتخاباتی تأیید صلاحیت شده در خراسان رضویبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «امیر فریدنیا» سخنگوی ستاد انتخابات استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا پنجم بهمن ۶۵۰ نامزد انتخاباتی دیگر توسط شورای نگهبان در کل کشور تایید صلاحیت شدند، اظهارداشت: از این تعداد ۳۸ نفر از استان خراسان رضوی هستند، پیش از این نیز در اول بهمن‌ماه صلاحیت ۶۴ نامزد انتخاباتی از سوی شورای نگهبان تایید شده بود.

وی افزود: نامزدهای تایید صلاحیت شده افرادی هستند که در هیات‌های نظارت، عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت شده بودند و پس از اعتراض، شورای نگهبان پس از بررسی، صلاحیت آنان را تایید کرده است؛ بنابراین طبق آماری که از اول بهمن‌ماه تاکنون اعلام شده، ۱۰۲ نفر به تازگی تایید صلاحیت شده‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان خراسان رضوی گفت: از این ۱۰۲ نفر از حوزه‌های انتخابیه تربت حیدریه ۱۰ نفر، تربت جام چهار نفر، چناران ۱۱ نفر، خواف شش نفر، درگز سه نفر، سبزوار سه نفر، فریمان چهار نفر، قوچان چهار نفر، از کاشمر هفت نفر، گناباد سه نفر، نیشابور هشت نفر و مشهد ۳۹ نفر هستند. با احتساب ۷۸۰ نفری که توسط هیات نظارت استان تایید صلاحیت شده‌اند، تا این لحظه از استان خراسان رضوی ۸۸۲ نفر برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند.

فریدنیا ادامه داد: شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن برای بررسی صلاحیت‌ها فرصت دارد و ممکن است تا اعلام نهایی این شورا در آن روز، تعداد تایید صلاحیت‌شدگان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها