مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی؛

بسیج هنرمندان انسجام‌بخش جامعه هنری است

خالقی گفت: در جبهه فرهنگی افراد بسیاری فعالیت دارند اما از حال یکدیگر بی‌خبر هستند؛ بر همین اساس بسیج هنرمندان نقش نخ تسبیحی را ایفا می‌کند که می‌تواند اهالی هنر را برای اطلاع از فعالیت‌های یکدیگر و بهره‌مندی از تجارب کسب شده به هم مرتبط می‌کند.
کد خبر: ۶۴۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ - 28January 2024

بسیج هنرمندان انسجام‌بخش جامعه هنری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «محمدهادی خالقی» مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در آئین پایانی جشنواره‌های استانی شعر بسیج با عنوان «افق‌های روشن» و ادبیات داستانی بسیج با عنوان «ادب» که با حضور جمعی از شعرا و اهالی فرهنگ و ادب در سالن شهید هاشمی‌نژاد مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با توکل بر خدا و با تدبیر خردمندانه خود نهضتی را پایه‌گذاری کردند مستکبرین عالم را به چالش کشید و به دنبال آن رژیم پهلوی سرنگون و مقدمه‌ای برای تشکیل جامعه و حکومت اسلامی شد.

وی در ادامه با تشبیه شرایط فرهنگی امروز به روزهای نخست جنگ تحمیلی در سال ۵۹ گفت: در آن ایام رزمندگان، آن انسجام لازم را نداشتند و هرکس در هر نقطه‌ای که بود با هر امکاناتی که داشت، از کشور دفاع می‌کرد بی‌آنکه از اقدامات رزمندگان و فرماندهان در سایر خطوط دفاعی با خبر باشد. اندکی بعد با حضور و سازماندهی بسیج؛ عملیات‌های مهم رقم خورد و آن انسجام مدنظر شکل گرفت.

خالقی افزود: امروز هم شرایط فرهنگی کشور همین‌گونه است. در جبهه فرهنگی افراد بسیاری فعالیت دارند اما از حال یکدیگر بی‌خبر هستند؛ بر همین اساس بسیج هنرمندان نقش نخ تسبیحی را  ایفا می‌کند که می‌تواند اهالی هنر را برای اطلاع از فعالیت‌های یکدیگر و بهره‌مندی از تجارب کسب شده به هم مرتبط می‌کند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی یادآور شد: امروز در نظم نوین جهانی؛ قلم هنرمند، اثربخش‌تر از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی و نقطه‌زن است.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های «افق‌های روشن» و «ادب»؛ از زحمات سرهنگ پاسدار «علی‌اصغر رجبی» مسئول پیشین سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار