طی سخنانی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: مردم و نسل جوان باید راوی دفاع مقدس باشند

سردار «کوشکی» گفت: اگر مردم و نسل جوان راوی دفاع مقدس نباشند دشمنان آن را تحریف می‌کنند یا به فراموشی سپرده می‌شود از این رو باید این قله برجسته تاریخ حماسی مردم ایران را به درستی تعریف و نقل کنیم.
کد خبر: ۶۴۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ - 28January 2024
مردم و نسل جوان باید راوی دفاع مقدس باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، در آیین اختتامیه مرحله استانی سومین جشنواره افتخار من فارس اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس در جوانی و بهترین شرایط جسمانی جان خودشان را فدای دین خداوند متعال، حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی و جان مردم کردند. 
 
وی افزود: امروز با افتخار و سربلندی را بردوش می‌کشیم و این موضوع از عظمت کار رزمندگان است همچنین باید به دفاع مقدس افتخار کنیم چراکه برای نخستین بار طی ۲۰۰ سال گذشته تاریخ کشورمان در یک جنگ تمام عیار به فضل الهی با رهبری امام خمینی (ره) اجازه نداند که کوچکترین خدشه‌ای بر سرحدات این سرزمین وارد شود.
 
سردار کوشکی با بیان اینکه آیت الله بهاءالدینی از عارفان تشیع ویژگی امام خمینی (ره) را اخلاص و توکل مستمر به خداوند متعال عنوان می‌کنند، تاکید کرد: سیره امام خمینی (ره) برای ما درس آموز است و هرکس بر خداوند سبحان توکل کرد، خدا او را در سختی‌ها یاری می‌کند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که روایت دفاع مقدس قصه‌ای است که می‌تواند کشور را در ۲۰۰ سال آینده غنی کند چراکه تمام دنیا در یک طرف و ایران در طرف دیگر قرار داشت و ۱۸۵ هزار هموطن ایرانی در دفاع مقدس جان خودشان را تقدیم کردند تا اسلام و این کشور بماند.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اهداف والای شهدا در دفاع مقدس، گفت: شهیدان ما برای حفظ دین خدا و دفاع از مردم عزیزمان به فرمان امام روح الله (ره) عازم جبهه‌های دفاع مقدس شدند بنابراین حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون پاک شهید است در زمره وظایف امروز ما قرار دارد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: راه شهدا پر نور است و نباید اجازه داد که دشمن ما را نا امید کند چراکه مسیر پر پیچ و خم طی شده و اکنون در رسیدن به قله‌های افتخار هستیم از این رو باید با حضور در رزمگاه ۱۱ اسفند حمایت خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم تا دشمنان بدانند این ملت رهرو راه شهدا هستند.
 
سردار کوشکی، وجود ۲۷۰ هزار رزمنده دفاع مقدس در استان فارس را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: هر کدام از رزمندگان اگر یک خاطره تعریف کنند، مجموعه عظیمی از داستان‌ها پدید می‌آید که باعث دوام جریان بی توقف ایثار، شهادت و حماسه مردم ایران خواهد شد از این رو جشنواره «افتخار من» با هدف ارتباط گیری نسل جوان با هویت شیرمردان این مرز و بوم ایجاد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم ایران شنوایی بسیار فعالی برای شنیدن داستان و روایت دارند، خاطرنشان کرد: اگر مردم و نسل جوان راوی دفاع مقدس نباشند دشمنان آن را تحریف می‌کنند یا به فراموشی سپرده می‌شود از این رو باید این قله برجسته تاریخ حماسی مردم ایران را به درستی تعریف و نقل کنیم چراکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر دفاع مقدس پرداخته نشود مثل دیگر حوادث تاریخی دچار تحریف و فراموشی می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها