روایت زندگی شهیدی که با بهشتی، بهشتی شد

برنامه «روزی که پروانه شدیم» از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۴:۵۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ - 29January 2024

روایت زندگی شهیدی که با بهشتی، بهشتی شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سیما پاتیمار» تهیه کننده «روزی که پروانه شدیم» دوشنبه ۹ بهمن اظهار داشت: در برنامه امروز مروری بر زندگی «شهید حجت‌الاسلام محمدحسن طیبی» خواهیم داشت.

وی ادامه داد: «شهید طیبی»، شهیدی است که همراه با شهید بهشتی در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین به شهادت رسید.

نخستین راهپیمایی‌های ضد رژیم شاهنشاهی در اسفراین با رهبری همین شهید برگزار شد، جوانان زیادی نیز به وی و سخنرانی‌هایش علاقه داشتند.

تهیه کننده «روزی که پروانه شدیم» بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شروع انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی، «محمدحسن طیبی» به دلیل اعتماد مردم به نمایندگی از طرف مردم اسفراین به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در مدت حضور در سنگر مجلس برای زدودن چهره فقر و توسعه‌نیافتگی مناطق محروم و به‌ویژه حوزه انتخابیه خود تلاش‌های زیادی را به انجام رساند که می‌توان به پیگیری ساخت سد بیواز، توسعه شبکه تلفن خودکار، برق سراسری، توسعه راه‌ها و ساخت کارخانه‌ها صنعتی اشاره کرد.

«شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن طیبی» به‌واسطه حضور در مجلس به عضویت کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی درآمد و در همین سمت در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین به شهادت رسید.

پاتیمار در پایان افزود: برای شنیدن ویژگی‌های بیشتر از زندگی و فعالیت‌های سیاسی این شهید بزرگوار دوشنبه ۹ بهمن ساعت ۱۴:۵۰ شنونده «روزی که پروانه شدیم» از رادیو ایران باشید.

منبع: رادیو ایران

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار