مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی است

«قانعی» گفت: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای معرفی ارزش‌های والای انقلاب به ویژه به نسل جوان و نوجوان جامعه و یادآور عظمت ملت و خون پاک شهدا، شجاعت ایثارگران و تدابیر امام راحل است.
کد خبر: ۶۴۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ - 29January 2024
دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای بیان ارزش های انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «حمیدرضا قانعی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز در جلسه تشریح برنامه‌های دهه فجر حوزه فرهنگ، ادب و هنر استان اظهار داشت:  دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای معرفی ارزش های والای انقلاب به ویژه به نسل جوان و نوجوان جامعه و یادآور عظمت ملت و خون پاک شهدا، شجاعت ایثارگران و تدابیر امام راحل است و در این ایام شاهد برگزاری سلسله نشست‌های ادبی، مطبوعاتی، نقد و بررسی کتب با عنوان‌های کوچه باغ، دکه، معاشرت و آیینه با حضور نویسندگان، شاعران، منتقدین و علاقمندان به حوزه ادبیات در سالن‌های این اداره کل خواهیم بود.
 
وی افزود: در حوزه فرهنگی، امروز شاهد برگزاری هجدمین دوره شعر فجر با عنوان محفل شعر کودک و نوجوان شیراز بودیم که با کارگاه آسیب شناسی شعر کودک و نوجوان همراه بود و در حاشیه آن کارگاه آسیب‌شناسی شعر کودک و نوجوان نیز بر پا شد.
 
قانعی با بیان اینکه جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از ۱۰ بهمن در سه بخش عکس‌های ویژه شاهچراغ (ع)، خوشنویسی و آثار نمایشگاهی به میزبانی نگارخانه‌های شیراز آغاز خواهد شد، تاکید کرد: طی این مدت رویداد‌های فیلم و عکس نیز تداوم خواهد داشت و بر این اساس جشنواره فیلم فجر به مدت یک هفته یعنی از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه جاری با ۱۶ فیلم و بسته محتوایی فیلم‌های دفاع مقدس، پویا نمایی و پرتره در سالن‌های سینمای هنرشهر آفتاب، ایران و تالار حافظ برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با توجه قرار دادن مقوله پوشاک ایرانی اسلامی،گفت: نمایشگاه مد و لباس شیراز نیز از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه جاری در تالار جهاد دانشگاهی شیراز برپا خواهد بود و نمایشگاه مد و لباس آباده نیز از ۲۲ بهمن پذیرای علاقمندان حوزه مد و لباس است.
 
وی اظهار کرد: همایش بین المللی مهدویت و انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های دهه فجر حوزه فرهنگ و ارشاد است و علاوه بر این محفل چهارم انس با قرآن کریم نیز توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همزمان با هفدهم رجب سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مسابقه کتابخوانی ۴۰ پایمرد انقلاب اسلامی و پویش معرفی کتاب با محوریت قهرمان سلیمانی نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است همچنین در تمامی شهرستان ها، رویداد‌های تبلیغی و ترویجی مختلفی برنامه ریزی شده که جشن‌های مردمی به همراه جُنگ‌های شادی و اجرای نمایش، نمایشگاه و موسیقی از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار