کارشناس امور امنیتی عراق:

محور مقاومت هیچ خطوط قرمزی در قبال پایگاه‌های آمریکا ندارد

عقیل الطایی گفت: هیچ خطوط قرمزی در قبال پایگاه‌های آمریکا و منافع رژیم صهیونیستی برای محور مقاومت وجود ندارد.
کد خبر: ۶۴۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ - 30January 2024

عملیات منحصربه‌فرد نیرو‌های مقاومت علیه پایگاه‌های آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «عقیل الطایی» کارشناس امنیتی و مسائل راهبردی عراق اظهار داشت: حمله صورت گرفته علیه پایگاه آمریکا در شمال شرق اردن یک تحول منحصر به فرد در عملیات محور مقاومت به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: افزایش سطح عملیات نیرو‌های مقاومت به دنبال تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نسل کشی ساکنان نوار غزه صورت گرفته است. این حمله‌های اخیر نشان داد که هیچ خطوط قرمزی در قبال پایگاه‌های آمریکا و منافع رژیم صهیونیستی برای محور مقاومت وجود ندارد.

الطایی اضافه کرد: آمریکا همچنان در خصوص خارج کردن نیرو‌های رزمی خود از عراق وقت کشی کرده و در خصوص موضوعات مختلف از جمله داعش و توافقنامه‌های امنیتی خلط مبحث می‌کند.

وی تصریح کرد: عملیات اخیر علیه پایگاه آمریکا بیانگر یک تحول منحصر به فرد و انتخاب اهداف جدید است که واشنگتن انتظار آن را ندارد. حمله‌های محور مقاومت در منطقه تا زمانی که تجاوزات علیه ملت فلسطین در نوار غزه و همچنین حضور نظامیان آمریکایی در عراق ادامه داشته باشد مستمر خواهد بود.

الطایی اضافه کرد: این برای نخستین بار است که آمریکایی‌ها به شدت حمله اخیر و تلفات و خسارات وارده اذعان می‌کنند.

یکشنبه شب شبکه تلویزیونی سی ان ان با انتشار خبری فوری به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بر اثر وقوع حمله پهپادی به پایگاه نظامیان این کشور در اردن، ۳ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، مقامات آمریکایی به سی ان ان گفتند که این نخستین بار پس از آغاز جنگ غزه است که نظامیان آمریکایی بر اثر شلیک آتش دشمن در غرب آسیا کشته می‌شوند. این حادثه در «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه رخ داده است. همچنین طبق آمار اعلامی از سوی سنتکام در این حادثه ۴۰ نظامی آمریکایی نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار