فرمانده سپاه کربلا خبر داد؛

اجرای بیش از ۱۱۰۰۰ برنامه ویژه گرامیداشت دهه مبارک فجر در مازندران

سردار «مسلمی» گفت: حدود یازده هزار و ۶۶۹ برنامه اجرایی و ۴۵ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ - 30January 2024

اجرای بیش از ۱۱۰۰۰ برنامه ویژه گرامیداشت دهه مبارک فجر در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت دهه مبارک فجر با تبریک ایام الله دهه فجر و اعیاد شعبانیه و تسلیت شهادت شهدای مظلوم سرزمین غزه به اهم اقدامات سپاه استان در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: امسال بواسطه شرایط بوجود آمده در منطقه جهان اسلام و جبهه مقاومت اجرای برنامه‌ها از نظر ماهیتی و رویکردی متفاوت از سال‌های گذشته است.

وی افزود: همچنین رویداد بزرگ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم که خیلی برای ایران حائز اهمیت است و بواسطه شرایط  بوجود آمده در سرزمین‌های اشغالی قطعا برای ایران تبعات مثبت و منفی را به دنبال خواهد داشت.

سردار مسلمی ادامه داد: بعد از عملیات طوفان الاقصی برکات زیادی برای جهان اسلام داشته و در نوع نگاه مردم دنیا را به آنچه که اسراییل انجام می‌داد تغییر ماهیتی بوجود آورد و امروز شاهد تجمعات اعتراضی کشور‌های اروپایی هستیم و مردم وضعیت و نوع رفتار خود را با رژیم اسراییل با این تجمعات نشان می‌دهند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه از قلب آمریکا تا انگلیس و آلمان از سلبریتی تا سیاسیون گرفته نگاهشان به اسراییل نسبت به قبل تغییر کرده است، گفت: یکی از تأثیرات این عملیات در حوزه امنیتی و روابط بین الملل به ایران و جبهه مقاومت است و امروز دشمن صحنه به صحنه رویداد‌های ملی و مذهبی ایران را تجزیه و تحلیل می‌کند و برای سنجش پشتیبانی مردم از انقلاب، حضور مردم و نوع نگاه مردم را نگاه می‌کند.

نشان دادن واقعیت‌های جامعه وظیفه رسانه‌ است

این مسئول با بیان اینکه یکی از ابزار‌های تإثیرگذار در این رویارویی ابزار رسانه است که در اختیار ایادی استکبار است و با القای روش‌های عملیات روانی درصدد هستند حضور مردم را کمرنگ جلوه دهند و حضور اعتراضی مردم را نشان دهند، تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم واقعیتهای جامعه را و نوع نگاه مردم به حاکمیت و انقلاب و دلدادگی مردم به انقلاب به نوع ظریف و با هویت انقلابی و نگاه دقیق اصحاب رسانه به استکبار نشان دهیم.

فرمانده سپاه کربلا اذعان داشت: به برکت همه نیرو‌های مردمی در استان، جبهه انقلاب اسلامی، نیرو‌های مستقل وفادار به انقلاب و بسیج با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در ۵۴ عنوان برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر را برنامه ریزی کردیم و حدود یازده هزار و ۶۶۹ برنامه اجرایی از پایین‌ترین رده بسیج تا سطح ۲۲ قشر تهیه و ساماندهی شده است.

سردار مسلمی تصریح کرد: امروز آنچه که حائز اهمیت است پس از ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ایران اسلامی کشوری مستقل، آزاد، مقتدر و باعزت، متدین و پیشرفته در علم و تجربیات گرانبها، مطمئن و امیدوار و تأثیرگذار در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی و بین المللی است، اما آنچه دشمن با تکنیک‌های رسانه‌ای و شایعه پراکنی در جامعه القا می‌کند چیز دیگری است و باید رسانه چهره واقعی انقلاب اسلامی را نمایش بدهد.

سردار مسلمی، عینیت بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی، بزرگداشت این ایام و تبیین و ترویج ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی طول ۴۵ سال، ترویج وحدت ملی با نمایش اتحاد و انسجام مردمی و نقش وحدت ملی در تحقق اهداف انقلاب را از جمله اهداف برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: همچنین در بحث انتخابات تسلیح ملت به اطلاعات و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی از اهداف به شمار می‌آید که با روشنگری و بیان دستاورد‌های انقلاب و پیشرفت‌های انقلاب رویکرد دشمن را ناکام بگذاریم.

وی پشتیبانی از مسائل منطقه‌ای و اعلام حمایت از حقوق سایر ملت‌های منطقه، تعمیق، نهادینه سازی و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه و بویژه نوجوانان و جوانان و ایجاد شرایط مساعی برای تشویق مردم به مشارکت آگاهانه و حداکثری در انتخابات را از دیگر اهداف اعلام کرد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به رویکرد‌های سپاه گفت: یکی از رویکرد‌ها استفاده از منویات امامین انقلاب اسلامی، تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی با ارائه محتوای روشنگری و بازخوانی جنایات رژیم پهلوی و وابستگی آن‌ها به استکبار، ترویج هویت ملی با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت ملی و انسجام و همبستگی و تقویت هویت ملی در برنامه‌های دهه فجر مورد تاکید است.

مردمی سازی و بومی سازی برنامه‌های دهه فجر

وی، تشویق به مشارکت فعال زنان و جوانان در فعالیت‌های خلاقانه فرهنگی و اجتماعی، بازآفرینی هنرمندانه عملکرد انقلابی بسیج در طول ۴۵ سال، تبیین گفتمان انقلاب و روشنگری در برابر سناریو‌های متعدد دشمنان، استفاده از ابزار‌های متعدد فرهنگی هنری و تولید محتوای فاخر تبیینی و ترویجی در راستای جلب توجه مخاطبان، مردمی سازی و بومی سازی در حوزه برنامه‌ها را از دیگر اهداف برشمرد.

فرمانده سپاه کربلا، معرفی و ترویج هنرمندانه و جذاب ارزش‌های انقلاب اسلامی  به نسل جدید با استفاده از ابزار‌های متعدد فرهنگی هنری، برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ها با تاکید بر ارتباط عمیق انقلاب اسلامی با اعیاد مذهبی، بهره‌گیری از جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان ابزار تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه، ایجاد فضای آگاهی افزایی برای ترویج مشارکت مردم در انتخابات، ترویج نقش برجسته اقشار مختلف بویژه نقش فعال زنان در انقلاب اسلامی و الهام بخشی و توسعه تفکر انقلاب اسلامی با ارائه تصویر روشن، جذاب و مطلوب از زندگی آینده مبتنب بر ارزش‌های انقلاب اسلامی شش راهبرد اساسی در تدوین برنامه‌ها دانست.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های دشمن ایجاد ناامیدی و یأس در بین مردم و بویژه جوانان و نوجوانان نسبت به آینده است که در طراحی برنامه‌ها امید به آینده و آینده مطلوب را برای قشر جوان پررنگ‌تر نشان دادیم.

اجرای ۲۳۶ برنامه اجرای سرود پاتوقی و میدانی

وی اجرای ۲۳۶ برنامه اجرای سرود پاتوقی و میدانی در سطح استان، ۴۲۷ مراسم بزرگداشت شهدا و یادواره‌های شهدا، هزار و ۲۷۰ جشنواره مسابقات فرهنگی و علمی و ورزشی، ۲۵۵ پویش و تولیدات فرهنگی هنری،۵۶۰  تولید طراحی پوستر و عکس نوشت، آوا‌های انقلابی، ۲۵۸ میز خدمت با موضوع محرومیت زدایی و امیدآفرینی، ۴۵۵ برنامه‌های قرآنی از جمله برنامه‌ها ذکر کرد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به ارائه دستاورد‌های انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های علمی و فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، کاروان سیار شورآفرینی انقلاب در ۵۳ نقطه استان، ۱۵۶ اردو‌ی جهادی، ۱۲۹ اردوی فرهنگی و پیشرفت و توسعه، دیدار با ۴۴۰ شهید انقلاب اسلامی و ۶۹۸ ایثارگر، ۳۶۰ برنامه تجلیل و تکریم از خانواده شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی و موکب‌های فرهنگی در ۲۸۵ نقطه، فضاسازی محیطی و... از دیگر برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد.

سردار مسلمی با اشاره به روزشمار دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: پنجشنبه ۱۲ بهمن اولین روز دهه فجر با شعار «انقلاب اسلامی، امام خمینی، ولایت فقیه و رهبری» است که برگزاری نمایشگاه‌ها در مصلاها، دوره معرفتی بصیرتی برای بسیج طلاب در رامسر، مراسم نمادین ورود امام در فرودگاه‌های استان، مسابقه کتابخوانی در مدارس با موضوع کتاب شهید سلیمانی از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی شعار جمعه ۱۳ بهمن را «انقلاب اسلامی، زنان، تحکیم بنیان خانواده و نسل انقلابی» اعلام کرد و گفت: مصاحبه و نمایشگاه انقلاب اسلامی و ارتباط زنده تصویری از شبکه مازندران در خصوص روایتگری انقلاب اسلامی که روایتگری ویژه بانوان از حسینیه ثارالله سپاه قائمشهر پخش خواهد شد. 

این مسئول شعار سومین روز از دهه فجر «انقلاب اسلامی، جوان، خودباوری، تولید دانش بنیان» را اعلام کرد و افزود: یکی از برنامه‌های محوری این روز «چهل مسجد و چهل روایت»، «چهل مدرسه و چهل روایت انقلاب اسلامی» در سطح شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
وی شعار چهارمین روز دهه فجر را «انقلاب اسلامی، معنویت گرایی و کرامت انسانی» ذکر کرد و گفت:  «جشنواره‌های فرهنگی ورزشی اقشاری، محفل شعر و همایش خانوادگی از جمله برنامه‌های این روز است.

جشن تکلیف سیاسی برای دانش آموز رای اولی

سردار مسلمی با بیان اینکه شعار پنجمین روز «انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، انسجام ملی» است، بیان کرد: نشست‌های روشنگری و جشن تکلیف سیاسی برای دانش آموز رای اولی در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی شعار ششمین روز را «انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت و عزت بین المللی» برشمرد و ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدای حوزه سلامت با محوریت بسیج جامعه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، مراسم چهلمین روز شهادت زائران حاج قاسم و اکران فیلم در پایگاه‌های مقاومت از برنامه‌های این روز به شمار می‌آید.

این مسئول با عنوان اینکه «انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح، امنیت و اقتدار ملی» شعار هفتمین روز دهه فجر است، گفت: همایش مثل مصطفی ۲ و تجلیل از فعالان فرهنگی در شهرستان‌ها، مراسم‌هایی در جهاد شهرستان‌ها، همایش جهاد تبیین مسیر روشن در سالن هلال احمر و اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه و مسابقه کتابخوانی «لبخند یک معجزه» در این روز برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه هشتمین روز از دهه فجر با شعار «انقلاب اسلامی، قرآن کریم، پیامبر مهربانی. ایثار و شهادت» نامنگذاری شده تاست، خاطرنشان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، برپایی موکب‌های صلواتی ویژه مبعث و یادواره شهدای جنگل در سوادکوه از برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی شعار نهمین روز از دهه فجر را «انقلاب اسلامی، انتظار موعود و تمدن نوین اسلامی» اعلام کرد و افزود: جشن بزرگ انقلاب اسلامی همراه با جهاد تبیین و سخنرانی در شهرستان‌ها و حضور آحادبسیجیان در مصلا‌ها در این روز برنامه ریزی شده است.

این مسئول با بیان اینکه شعار دهمین روز دهه فجر «انقلاب اسلامی، ادیان و اقوام، همبستگی ملی، وحدت اسلامی» است، گفت: در این روز افتتاحیه اعزام راهیان نور محلات و دانشجویی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یازدهمین روز دهه فجر را با شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» آغاز خواهیم کرد، گفت: ضمن برگزاری برنامه‌های فرهنگی موکب فرهنگی، ایستگاه صلواتی و اجرای سرو‌های پاتوقی راهپیمایی را باشکوه برگزار کنیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه در حوزه عمرانی و محرومیت زدایی از ابتدای شکل گیری بسیج سازندگی در مازندران تا امروز  چهار هزار و ۴۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار دو هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان به اتمام رسیده است، گفت: همچنین دو هزار و ۷۹۵ پروژه عمرانی با اعتبار سه هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان در دست اجراست.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم بسیج سازندگی از محل تبصره ماده ۱۸ اهدای تسهیلات اشتغال کم‌بهره بوده که تاکنون ۳۴۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده و ۴ هزار و ۹۶۵ نفر به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی از قابلیت‌های بسیج به شمار می‌آید، گفت: در دوره کرونا یازده میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۳۷ خدمت به مردم با اعتبار حدود هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان از محل خیرین، کمک‌های مردمی و سپاه و بسیجح ارائه شده است.

سردار مسلمی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۲۲۹ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در حوزه راه روستایی، آبرسانی، احداث مخزن، ایستگاه پمپاژ آب، برق رسانی، ۲۱ پروژه دیوار حفاظتی رودخانه‌ها، لایروبی رودخانه‌ها، احداث جاده بین مزاع، کمک به مخابرات برای گسترش فیبر نوری، احداث هفت سایت مخابراتی، ساخت پل روستایی، افتتاح ۳۰ خانه محروم  و ساماندهی ۲۵ پروژه قبور شهدا با اعتبار ۵۳۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی افتتاح ۷۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه و برپایی ۲۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های مهم بسیج سازندگی در دهه فجر برشمرد و گفت: مجموع پروژه‌های عمرانی، اشتغال‌زایی و ارائه خدمات اجتماعی با اعتبار ۵۷۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا کمک به نخبگان در حوزه رساله و پایان نامه، رشد مراکز پاسگاه‌های علمی و ماموریت‌های علمی پژوهشی در حوزه دانش بنیان نیز از جمله خدمات بسیج به شمار می‌آید.

تهیه و تنظیم: حدیثه صالحی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار