نگاهی کوتاه به زندگینامه شهید «حسین گنجگاهی»

«حسین گنجگاهی» دهم تیر ۱۳۳۸ در اردبیل متولد شد و دوران ابتدایی را در مدرسه دیباج آغاز و سال ۵۷ با اخذ دیپلم ریاضی تحصیلات خود را به پایان رساند.
کد خبر: ۶۴۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۹ - 03February 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «حسین گنجگاهی» فرزند احد در دهم تیر ۱۳۳۸ در اردبیل متولد شد.  دوران ابتدایی را در مدرسه دیباج آغاز و سال ۵۷ با اخذ دیپلم ریاضی تحصیلات خود را به پایان رساند.

وی به مطالعه علاقه زیادی داشت و هرگاه پولی به دست می‌آورد کتاب می‌خرید و مطالعه می‌کرد. در ایام تحصیل، در اداره مغازه به پدرش کمک می‌کرد. حسن خلق او سبب شده بود که همه دوستان و فامیل او را دوست داشته و به او علاقه‌مند شوند.

با شروع انقلاب اسلامی، روی دیوار‌ها شعار می‌نوشت و اعلامیه‌های حضرت امام را پخش می‌کرد و در تظاهرات با جدیت تمام شرکت می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب برای بچه‌های محل کتاب خانه‌ای دایر کرد و به آموزش قرآن و احکام می‌پرداخت.

گنجگاهی به مسائل سیاسی روز و انقلاب احاطه و آشنایی کامل داشت و پیروی از حضرت امام (ره) را بر خود واجب می‌دانست و در وجود امام محو شده بود.

وی تقیّد خاصی به انجام فرائض دینی داشت و از صمیم قلب آن‌ها را انجام می‌داد و هر هفته یک یا دو روز را روزه می‌گرفت، به نماز اول وقت و جماعت مقید بود و بیشتر وقت خود را در مسجد می‌گذراند و گاهی اذان می‌گفت و قرآن را با ترتیل و صدای خوشی می‌خواند.

حسین همچنین مطالعات مذهبی عمیقی داشت و از بی‌نظمی متنفر بود و اجازه سخن‌چینی به کسی نمی‌داد و وقتی غیبیت کسی به میان می‌آمد به بهانه‌ای مجلس را ترک می‌کرد.  

فرازی از وصیت نامه شهید حسین گنجگاهی:

چه بسا اینکه مولا حسین (ع) با چنین آرمان و ویژگی وارد میدان کارزار شد. بدانید دنیا همه واهی و پوچ و عبث است، پس بیایید برای جلای قلب و کسب صفات ملکوتی جهت ادای تکلیف الهی و پاسداری از انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

خدایا یقین دارم که اگر وجودمان تکه تکه شود و هر کدام تا شامگاهان تو را سپاس و ثنا گویند باز نمی‌توانند شکر یک لحظه شرکت در جهاد فی سبیل‌الله را به جا بیاورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار