در دیدار با سردار کارگر؛

رئیس جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران: آمادگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای همکاری و تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ به شناخت بیشتر شهید سلیمانی علاقه‌مند هستم

«گاسارد» از تعامل و همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیشنهاد رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درخصوص بازدید و حضور در یادمان‌ها را صمیمانه می‌پذیرم و مشتاق هستم مطالب بیشتری در مورد فرهنگ ایران یاد بگیرم تا درک بهتری از این کشور داشته باشم.
کد خبر: ۶۴۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ - 31January 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «ونسان گاسارد» رئیس جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، امروز (چهارشنبه) با سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدار کرد. 

در این دیدار که در سراسری نمای مقاومت شهید سلیمانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شد، رئیس جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران طی سخنانی، اظهار داشت: باعث افتخار من است که در این مجموعه حضور پیدا کرده‌ام؛ علاقه‌مندم علاوه بر مطالبی که در مورد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خوانده بودم، ایشان را بیشتر بشناسم.

گاسارد در ادامه حادثه تروریستی کرمان را به ملت شریف ایران تسلیت گفت و افزود: خیلی دوست دارم با فرهنگ ایرانی آشنا شوم و ایران را بهتر بشناسم. این دیدار فرصتی شد تا از سخنان سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنم.

رئیس جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران: آمادگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای همکاری و تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ علاقمند به شناخت بیشتر شهید سلیمانی هستم

رئیس جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران تصریح کرد: حدود ۲۴ سال است که با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همکاری می‌کنم و در عملیات‌های بشردوستانه در افغانستان، فلسطین و سریلانکاه حضور داشتم. ضمن اینکه در ماموریت‌های اخیر خودم نماینده صلیب سرخ در آفریقای جنوبی بودم و در کشور چین هم حضور داشتم.

گاسارد ماموریت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را کمک و حمایت از غیرنظامیان در شرایط بحرانی دانست و افزود: بی‌طرفی این اجازه را به ما می‌دهد که به افرادی که نیاز به کمک یا در شرایط سختی قرار دارند، کمک کنیم. سردار کارگر در سخنان خود به دو واژه «بشریت» و «انسانیت» اشاره کرد که نقطه مشترک بین ما است.

وی با بیان اینکه فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی است، گفت: فعالیت ما فقط محدود به فلسطین و غزه نیست؛ چرا که ما در سوریه و یمن نیز فعالیت داریم. از جمله کار‌هایی که انجام می‌دهیم، ایجاد فضا برای درمان مجروحان جنگی و فراهم کردن حداقل کمک برای آوارگان است. ضمن اینکه ما با اقدامات خود مطمئن می‌شویم که کرامت انسانی اسیران جنگی هم حفظ شود.

مطالب بیشتر:

**سردار کارگر: دعوت از رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای حضور در راهیان نور و آسایشگاه جانبازان/ آماده همکاری با کمیته بین‌المللی صیلب سرخ در امور مربوط به دفاع مقدس هستیم

رئیس جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران همکاری کشور‌ها در ارائه خدمات مطلوب به مردم را یک نیاز مهم دانست و توضیح داد: ما در خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم به پشتیبانی و کمک‌ دولت‌ها و نیروهای مسلح نیاز داریم؛ زیرا آن‌ها هستند که دسترسی‌های لازم را برای ما فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: تاریخ حضور ما در منطقه به جنگ ایران و عراق برمی‌گردد که در طی جنگ خدماتی داشته‌ایم و به ویژه در موضوع آزادی اسرا و بازگشت آن‌ها به وطن‌شان کار‌هایی را انجام دادیم. ضمن اینکه از همان زمان هم با کمیته جستجوی مفقودین برای شناسایی و کشف مفقودین جنگ ایران و عراق همکاری داریم.

گاسارد با اشاره به مکانیزم سه جانبه‌ای که برای تعیین سرنوشت مفقودین جنگ ایران و عراق وجود دارد، خاطرنشان کرد: مکانیزم سه جانبه‌ای وجود دارد که نمایندگان ایران و عراق به علاوه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای شناسایی و تعیین سرنوشت مفقودین جنگ ایران و عراق فعالیت می‌کنند. ما ریاست این کمیته سه جانبه را برعهده داریم و در حوزه علوم جنایی و بازیابی علمی بقایای انسانی حمایت‌های فنی را انجام می‌دهیم.

رئیس جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران: آمادگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای همکاری و تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ علاقمند به شناخت بیشتر شهید سلیمانی هستم

رئیس جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران به همکاری با هلال احمر ایران اشاره و اضافه کرد: در حیطه دومی که در آن فعالیت می‌کنیم، همکاری با جمعیت هلال احمر ایران تحت ریاست دکتر «پیرحسین کولیوند» است.

وی با اشاره به همکاری با ایران برای اجرای کنوانسیون‌های ژنو و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، یادآور شد: پیرامون حیطه سوم فعالیت‌های خودمان باید به این موضوع اشاره کنم که ایران در حال حاضر یک کنش‌گر مهم، هم در سطح منطقه و هم در سطح جهان است و ما با مسئولان ایران در مورد مسائل مختلف که مربوط می‌شود به مسائل بشردوستانه بحث و گفت‌وگو می‌کنیم و سعی می‌کنیم برای اجرای کنوانسیون‌های ژنو و حقوق بین‌المللی بشردوستانه اطلاع‌رسانی کرده و با آن‌ها همکاری داشته باشیم.

گاسارد گفت: رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن به ایران بیاید و در مورد شرایط بشردوستانه یمن صحبت کند یا اینکه یک کنفرانسی در مورد حقوق بین‌المللی بشردوستانه به شکل بین‌المللی در ایران برگزار شود.

رئیس جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران در بخش دیگر از سخنان خود از آمادگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای همکاری و تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و افزود: ما می‌توانیم همکاری‌های مشترکی در زمینه‌های بشردوستانه با این بنیاد داشته باشیم. همچنین ما مدارکی را در اختیار داریم که می‌توانیم آن‌ها را با مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اشتراک بگذاریم.

وی در پایان با بیان اینکه صمیمانه پیشنهاد سردار کارگر درخصوص حضور در راهیان نور و بازدید از موزه‌های دفاع مقدس و یادمان‌ها را می‌پذیرم، گفت: با توجه به اینکه در حال کسب اطلاعات از فرهنگ و تاریخ غنی ایران هستم، بسیار مشتاقم که در جهت درک بهتر از تمامیت جمهوری اسلامی ایران مطالب بیشتری را بیاموزم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار