استاندار خراسان رضوی:

دفاع مقدس در عرصه اقتصاد تداوم دارد/ انقلاب اسلامی به مردم ایران هویت بخشید

نظری گفت: تلاش و حضور امروز با آنچه در هشت سال دفاع مقدس رخ داد تفاوتی ندارد، امروزه میدان مبارزه میدان اقتصاد و معیشت مردم است و باید همه در این عرصه فعالیت و تلاش کنیم.
کد خبر: ۶۴۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ - 31January 2024

دفاع مقدس در عرصه اقتصاد تداوم دارد/ انقلاب اسلامی به مردم ایران هویت بخشیدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی که امروز در مشهد برگزار شد، شکرگذاری را عملی برای حیات و تنفس در نظام مقدس اسلامی دانست و اظهارداشت: کشور و نظام ما معطر به عطر شهدایی همچون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از نظام اسلامی است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در نتیجه روشنگری و نهضت امام خمینی (ره) شکل گرفت و نظام الهی مستقر شد. با این حال به برکت همه ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، امروز پس از گذشت 45 سال؛ همه این افتخار را داریم که نمود و ظهور یک نقطه برجسته و در موقعیت مکانی بسیار ارزشمندی از گسترش انقلاب اسلامی قرار داریم و این موضوع بر همه ما روشن است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت معرفی و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ادامه داد: معرفی دستاوردها و یاد آنچه که به عنوان محصول انقلاب و نظام مقدس اسلامی است، همه آنچه که پیش روی ما قرار دارد با مبارزه جبهه حق علیه دشمنان محقق می‌شود.

نظری در بخشی دیگر از سخنان خود نقطه تمایز جمهوری اسلامی را اهداف معنوی آن دانست و بیان داشت: برای مردم و امت اسلامی هدف، قرار گرفتن و حرکت به سمت تعالی و معنویت است، بر این اساس باید بنده باشیم که در مسیر قرب الهی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه استقلال نعمت بزرگی است که در سایه این نظام مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده، خاطرنشان کرد: این نعمت مردم را از همه بند‌هایی همچون وابستگی، بی‌شخصیتی و بی‌هویتی آزاد کرد که جای شکرگذاری لحظه به لحظه دارد. در این راستا باید مستقل و آزاد باشیم تا بتوانیم در این مسیر حق حرکت کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش و حضور امروز با آنچه در هشت سال دفاع مقدس بود تفاوتی ندارد، تاکید کرد: امروزه میدان مبارزه میدان اقتصاد و معیشت مردم است و باید همه در این عرصه فعالیت و تلاش کنیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود دهه فجر پیش رو را یک ظرفیت زمانی و مقدس دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم با اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی؛ محصولات و دستاوردهای اساسی و معنوی نظام مقدس اسلامی و انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین و عرضه کنیم اما در عین حال گرفتاری روزمره را مدنظر داشته باشیم.

وی ابراز داشت: یک کشور بی‌استقلال و بی‌هویت و یک کشور وابسته نمی‌تواند اهداف عالیه را محقق کند این همان چیزی است که وظیفه داریم همه به صورت جمعی آن را دنبال کنیم؛ در ابتدای سال رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که تکلیف همه ما مشخص است و وظیفه داریم تا با استفاده از هر ابزاری که امکان دارد برای مشارکت در انتخابات تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی انتخابات را امری مهم تلقی کرد و گفت: اینکه چه کسی می‌خواهد رای بیاورد، بستگی به نظر و رای مردم ایران اسلامی دارد اما مهم‌تر از آن نفس حضور و مشارکت مردم است.

وی نوجوانان و جوانان را در معرض آسیب دانست و گفت: تربیت و پرورش در عرصه اتفاق می‌افتد و نسل نوجوان و جوان مخصوصا قشر دختران جامعه بیشتر از همه در معرض آسیب هستند و چه خوب است که آن‌ها را در این امر شریک کرده و به آن‌ها نقش دهیم. بر این اساس دستگاه‌ها از نوجوانان دعوت کنند و این ایرادی ندارد که در یک محفل، نسل جدید سخنران باشد.

نظری عمل مشارکت‌بخشی به جوانان و نوجوانان را ابتکار و خلاقیت دانست و ادامه داد: نقش‌ها و مدیریت‌ها را به نسل جدید واگذار کنیم، تا تمرینی در جهت پرورش و ایمن‌سازی باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ایجاد ستاد در تمامی دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: از فضای موجود تشکیلاتی در استان باید استفاده کرد تا شاهد اثرگذاری بیشتر باشیم.

استاندار خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن اوج جشن‌ها است و می‌توان همانند انتخابات، دعوت لایه به لایه و خوشه‌ای را در قالب اقشار، اقوام، بستگان، دانش‌آموزان و دانشجویان و هرآنچه که در اختیار ما است اجرا کنیم چراکه ما تشکل‌های اختصاصی همچون مساجد، هیئت‌ها و جلسات قرآنی داریم که دیگران آن را ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار