مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس فارس باید با دقت کامل انجام شود

سردار «کوشکی» گفت: دانشنامه دفاع مقدس فارس همانند سایر دانشنامه‌ها مرجع عالمان و دانشمدان است بنابراین از ثبات و اتقان علمی صد درصدی باید برخوردار باشد چراکه در غیر این صورت موجب اختلال و انحراف روند پژوهش‌های آینده خواهد شد بنابراین تدوین این اثر فاخر باید با دقت انجام شود.
کد خبر: ۶۴۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ - 31January 2024

سردار کوشکیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز، ۱۱ بهمن ماه در آیین انعقاد تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی فارس و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم‌نامه از ظرفیت اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارس در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان پهناور فارس استفاده خواهد شد که این موضوع مستلزم باورمندی و ایمان به این کار است و اگر ما با نگاهی ایمانی و امیدوارانه کار را به جلو ببریم یقینا طبق گفته خداوند متعال، از جمله خیر بزرگ و ماندگاری برای دنیا و آخرت ما خواهد بود.

سردار کوشکی افزود: دانشنامه دفاع مقدس فارس همانند سایر دانشنامه‌ها مرجع عالمان و دانشمدان است بنابراین از ثبات و اتقان علمی صد درصدی باید برخوردار باشد چراکه در غیر این صورت موجب اختلال و انحراف روند پژوهش‌های آینده خواهد شد بنابراین تدوین این اثر فاخر باید با دقت انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس دانش‌نامه را مبنایی برای کار‌های تحقیقی اندیشمندان دانست و گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان فارس متشکل از سه بخش است که مداخل مربوط به شهدا، اوضاع فرهنگی اجتماعی زمان جامعه دفاع مقدس و جغرافیای جنگ را شامل می‌شود و در آینده مرجع نسل‌هایی خواهد شد که هیچ شناختی از شرایط دفاع مقدس نداشتند.

این استاد دانشگاه در خصوص آثار دفاع مقدس نیز بیان کرد: امروزه رسانه به خصوص فیلم برای مردم از جذابیت بیشتری برخوردار است بنابراین دانشنامه دفاع مقدس در آینده دست مایه فیلمنامه نویسان و فعالان رسانه خواهد شد تا آحاد مردم بتوانند با واقعیت از برکات دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: نقش اساتید و پژوهشگرانی که در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فعال هستند بسیار مهم بوده و مقاله شهدا راه ارتباطی بین اساتید و شهدا است و این موضوع باعث ایجاد خیر کثیر برای مقاله پژوهشگران خواهد شد.

سردار کوشکی از اساتید و پژوهشگران خواست که پردازش و کنکاش خوبی از شهدا داشته باشند تا مبنای دقیقی برای نسل آینده به یادگار بگذارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در جنگ شناختی قرار داریم، تاکید کرد: سایه این جنگ در عرصه‌های مختلف به خصوص انتخابات وجود دارد و دشمن با ترویج فرد گرایی به مردم به خصوص جوانان این احساس را متبادر می‌کند که نقشی در کشور ندارند و آینده‌ای نخواهد داشت درصورتی که باید در این برهه از زمان هوشیار بود و با بصیرت در زندگی قدم برداشت. 

بنابه گفته این استاد دانشگاه، صحنه عالم بدون جنگ شکل نمی‌گیرد و دشمنان در طول تاریخ به دنبال طرح ریزی و دشمنی هستند؛ رژیم صهیونیستی در جنگ اذهانی مغلوب شده و با وقوع عملیات طوفان الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی در جمع دنیا فرو ریخته و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین سبب نمایش چهره واقعی این رژیم جعلی شده است.

وی با بیان اینکه سرنوشت آمریکا همانند رژیم صهیونیستی شکست خواهد بود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به فضل الهی ادامه خواهد داشت و مشکلات وجود داد و منکر آن نیستیم، اما تنها انقلاب بزرگ جهان که تا کنون در مسیر خودش طی این مدت به فضل الهی به واسطه دو عنصر «امام و امت» انحراف نداشته است، انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار