رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس:

اساتید دانشگاه باید در عرصه جهاد تبیین پیشرو باشند

«قائدی» با تاکید بر لزوم ورود آحاد جامعه به ویژه نخبگان در جهاد تبیین، گفت: امروزه به فرمان رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین باید در دستور کار همه آحاد جامعه قرار گیرد و اساتید دانشگاه باید در عرصه جهاد تبیین پیشرو باشند.
کد خبر: ۶۴۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ - 01February 2024
اساتید دانشگاه باید در عرصه جهاد تبیین پیشرو باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «محمدرضا قائدی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس امروز، ۱۱ بهمن ماه در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و دانشگاه آزاد اسلامی فارس یکی از شاخص‌های سرمایه‌های اجتماعی را اعتماد عمومی دانست اظهار داشت: امروزه به فرمان رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین باید در دستور کار همه آحاد جامعه قرار گیرد و اساتید دانشگاه باید در عرصه جهاد تبیین پیشرو باشند همچنین باعث مسرت است که اساتید دانشگاه هنوز سرمایه اجتماعی هستند و در جامعه از جایگاه والایی برخوردارند.
 
قائدی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی یکی از گفتمان‌های جذاب در دنیای فعلی است، تاکید کرد: برخلاف اینکه رسانه‌های بیگانه سعی در دو قطبی سازی بین رضایت مندی مردم و نظام جمهوری اسلامی دارند، اما گفتمان انقلاب اسلامی جزو گفتمان‌های جذاب برای مردم جهان قرار دارد.
 
وی با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر اضافه کرد: دشمنان امروز شاهد هستند که کینه‌های ۴۵ ساله‌ای که نسبت به جمهوری اسلامی روا داشته‌اند به خود آنان بازگشته است.
 
این مقام مسئول با اشاره به سخنانی از رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که خانواده‌ها و اساتید را به عنوان گروه مرجع در جامعه برشمرده است، افزود: اینکه خانواده و اساتید در جامعه دارای تاثیرگذاری بالای ۸۳ درصدی در بین جوانان هستند، جای خوشحالی بسیار دارد.
 
قائدی تصریح کرد: هرچند رسانه‌ها در دوران فعلی به دنبال ایجاد شکاف بین این گفتمان و بدنه جامعه هستند، اما شاهدیم که به طور مثال درباره رژیم صهیونیستی همین رسانه نتوانست مقابل هجمه‌ای که برابر اسرائیل در جهان شکل گرفته است، مقاومت کند.
 
این استاد دانشگاه به بخش‌هایی از تفاهمنامه موجود نیز اشاره کرد و افزود: در راستای این تفاهمنامه برگزاری کلاس‌های آموزشی آشنایی با دفاع مقدس، به روز رسانی اطلاعات اساتید این درس و تهیه و تدوین دانشنامه شهدای استان فارس توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و با محوریت واحد شیراز اجرا خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار