مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران خبر داد؛

اجرای پویش مردمی نهالکاری به مناسبت دهه فجر/ طرح درختکاری در سواحل مازندران اجرا می‌شود

«علوی» از اجرای پویش مردمی نهالکاری به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: برای اولین بار طرح درختکاری در سواحل مازندران را اجرا می‌کنیم.
کد خبر: ۶۴۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ - 01February 2024

اجرای پویش مردمی نهالکاری به مناسبت دهه فجر/ طرح درختکاری در سواحل مازندران اجرا می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «سید علی علوی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وظایف ما حفاظت، احیا و توسعه است، اظهار داشت: هزار و ۳۰۰ نیروی حفاظتی در قالب شرکت‌های حفاظتی با ما قرارداد دارند و از عرصه‌های منابع طبیعی استان حفاظت می‌کنیم.

وی افزود: چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک، جنگل و مستثنیات با اشخاص در شهر و روستا‌ها داریم.

علوی بیان کرد: در سال اخیر توانستیم چهار باند سازمان یافته قاچاق چوب را کشف کنیم و به کمک دستگاه‌های امنیتی و پلیس امنیت اقتصادی آن‌ها را منهدم کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب پنج هزار هکتار در سطح استان مازندران جنگل کاری شده بود، اما پس از انقلاب نزدیک به ۱۲۰ هزار هکتار جنگل کاری کردیم که ۱۰۰ هزار هکتار آن موفق بود.

این مسئول تصریح کرد: در سال اخیر با دستور رئیس جمهور، پیگیری‌های وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان آبخیزداری کشور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طی چهار سال در حال انجام است.

علوی با اعلام اینکه حدود ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شد، اظهار کرد: در سال گذشته دو میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در مازندران تولید کردیم و امسال تولید نهال به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار اصله رسیده است.

وی ادامه داد: امسال حدود هزار و ۲۰۰ هکتار در سطح استان جنگل کاری داریم و برای اولین بار طرحی را در سطح استان داریم که تمامی سواحل را درخت کاری خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری تاکید کرد: در دهه فجر پویش مردمی نهالکاری را داریم و در هشتم اسفند به همراهی بسیج یک رکورد کاشت درخت را خواهیم زد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها