مدیرکل بیمه سلامت مازندران عنوان کرد؛

راه اندازی ۴ اداره بیمه سلامت مازندران در دولت سیزدهم

«جلاهی» گفت: خرید و راه اندازی ۴ اداره بیمه سلامت در دولت سیزدهم شکل گرفت.
کد خبر: ۶۴۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ - 01February 2024

راه اندازی ۴ اداره بیمه سلامت مازندران در دولت سیزدهمبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «حسین جلاهی» مدیرکل بیمه سلامت مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه خدمات درمانی قدیم در سال ۱۳۷۳ فعال شد، اظهار داشت: این سازمان نام بیمه سلامت را به خود اختصاص داد و در استان مازندران در ۲۰ شهرستان سازمان و اداره بیمه سلامت را داریم.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های الکترونیک در دولت سیزدهم فعال شد، افزود: امروز نسخه نویسی و نسخه پیچی در قالب الکترونیک در حال شکل گرفتن است.

جلاهی تصریح کرد: اجرای طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی، اجرای موفق طرح عظیم نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و اجرای طرح ملی سلامت رایگان تمامی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش بیمه در محلات آسیب پذیر و کم برخوردار از سال ۱۴۰۰ شروع شده است. 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با عنوان اینکه پوشش طرح درمان ناباروری و کم باروری از ابتدای سال ۱۴۰۱ اجرا شد، خاطرنشان کرد: طرح دارو یاری با بیش هزار و ۸۰۰ اقلام دارویی اجرا شد.

او ادامه داد: عقد قرارداد الکترونیک و پوشش طرح درمان بیماران خاص در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و در سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان و در سال جاری هفت هزار میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه شد.

این مسئول بیان کرد: راه اندازی سامانه شهروندی در ۱۴۰۱ و توسعه آن در سال ۱۴۰۲، برقراری مجدد فرایند ارزیابی وسع از ابتدای سال ۱۴۰۲، ادغام صندوق رایگان بیمه همگانی سلامت و بیمه ایرانیان و پوشش رایگان بیمه سلامت پنج دهک اول از اقدامات صورت گرفته این سازمان است.

جلاهی یادآور شد: در مازندران با شش مرکز کم باروری و ناباروری قرارداد داریم که سه مرکز دولتی و سه مرکز خصوصی است.

وی تاکید کرد: در مازندران هزار و ۷۹۰ زوج نشان دار شدند و طرح بیماران معتاد و عقد قرارداد با ۷۸ مرکز ارائه دهنده خدمات به این بیماران اجرا شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد: طرح پوشش بیمه زندانیان، معتادان و افراد مجهول الهویه از خدمات بعدی این بخش تلقی می‌شود.

وی افزود: در مازندران با بیش از دو هزار و ۷۶۰ موسسه قرارداد داریم و در سال ۱۴۰۲ قانون ما را موظف کرد با همه موسساتی که قصد خدمت به مردم دارند همکاری کنیم و قرار داد ببندیم.

این مسئول گفت: اجرای طرح استحقاق سنجی در بیمارستان‌ها و مراکز سطح استان، اجرای پروژه تبادل و رسیدگی اسناد بستری در بیمارستان‌های استان، پرداخت به روز هزینه‌های درمانی به ذینفعان و موسسات و پاسخگویی به شکایات بیمه شدگان انجام شده است.

جلاهی ذکر کرد: خرید و راه اندازی چهار اداره بیمه سلامت در دولت سیزدهم شکل گرفت و جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار