معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد؛

برگزاری جشنواره بین‌المللی «امامت و مهدویت» به میزبانی دانشگاه آزاد

حجت‌الاسلام و المسلمین «قاسمی» گفت: جشنواره بین‌المللی «امامت و مهدویت» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ - 01February 2024

برگزاری جشنواره بین‌المللی «امامت و مهدویت» به میزبانی دانشگاه آزادبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین «قاسم قاسمی» معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و واحد رشت ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رجب اظهار داشت: ماه رجب، ماهی است که رحمت بیکران الهی بیش از پیش بر بندگان نازل شده است؛ این ماه که از میلاد حضرت علی (ع) در ۱۳ رجب شروع می‌شود و تا ۱۵ شعبان که میلاد مبارک حضرت مهدی (عج) است، فرصتی مغتنم برای تبیین اندیشه مترقی و جهان شمول است و اهمیت این ماه به اندازه‌ای است که خداوند شب آرزو‌ها را در این ماه قرار داده است.

وی با اشاره به بحث امامت و مهدویت تصریح کرد:  ایام ماه رجب و شعبان پر از رویداد موالید حضرات معصومین صلوات‌الله علیهم اجمعین که نگاه ما این است که بتوانیم کار فاخری را انجام بدهیم و بتوانیم منزلت و جایگاه امامت و مهدویت را در بین جامعه دانشگاهی خصوصاً نخبگان ترویج کنیم.

قاسمی همچنین افزود: معصومین الگوی عینی و عملی در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی ما هستند تا ما بتوانیم الگو‌های برتری را در جامعه پست مدرن امروز به جامعه دانشگاهیان اعلام کنیم و در این میان انجام این ماموریت بزرگ بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی رشت قرار گرفت.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، خاطرنشان کرد: اعتقاد به مهدویت یکی از اصول مترقی دنیای تشییع است که وجه تمایز ما و سایر ادیان در اعتقاد به ظهور حضرت مهدی (عج) که از نوادگان پیامبر اکرم (ص) هستند که البته ادیان دیگر هم به بحث منجی اعتقاد دارند و اعتقاد به منجی یکی از باور‌های قطعی ما شیعیان هست.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برای دومین سال متوالی میزبانی جشنواره امامت و مهدویت را بر عهده دارد گفت: در این جشنواره آثار مکتوب و علمی استادان بنام جهان اسلام در این جشنواره شرکت کردند که تا این زمان حدود ۷۰ اثر فاخر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که این کتب و پایان نامه‌ها و مقالات علمی و پژوهشی پس از جمع‌آوری بصورت کتاب ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این جشنواره بین‌المللی که اختتامیه آن در ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد تعدادی از شخصیت‌های مطرح کشور سخنرانی خواهند کرد و به اثرات برتر جوایز بسیار ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان نیز در این جشنواره مشارکت خواهند داشت، ادامه داد: حضور دانشجویان در این جشنواره بسیار حائز اهمیت خواهد بود و انشالله بتوانیم خروجی مطلوبی را از این جشنواره بگیریم چراکه این جشنواره به صورت چند زبان برگزار خواهد شد یعنی به زبان‌های عربی، انگلیسی، فارسی و به روسی که آثاری هم از این مضامین و جهات به دبیرخانه رسیده است؛ ابتکار عمل امسال جشنواره به تجلیل از خادمان و پیشکسوتان و سخنرانان که صاحب تالیف در این حوزه است و تلاش داریم از خادمان اهل‌بیت در عرصه امامت و مهدویت در این جشنواره بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها