بازداشت ۴ اسرائیلی توسط مرزبانی اردن

نیروهای مرزبانی اردن چهار اسرائیلی که از خط مرزی عبور کرده بودند را بازداشت کردند.
کد خبر: ۶۴۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 02February 2024

بازداشت ۴ اسرائیلی توسط مرزبانی اردنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تلویزیون دولتی اردن امروز (۱۳ بهمن) خبر داد که نیروهای مرزبانی این کشور چهار اسرائیلی را در مرز با فلسطین اشغالی بازداشت کرده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی اردن نوشته‌اند که این چهار نفر نیروی نظامی هستند؛ اما ارتش اردن در بیانیه‌ای این مسأله را تکذیب و تمامی آن‌ها را غیرنظامی عنوان کرد.

ارتش اردن گفته است که این افراد در منطقه «العقبه» در حال قدم زدن بودند که «به اشتباه» وارد خاک اردن شده‌ و سپس بازداشت شدند. در این بیانیه از مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته شده است تا به شایعات توجه نکنند.

شبکه ۱۴ اسرائیل نیز گفته است که پس از بازداشت این افراد، در پی مداخله مقامات سیاسی اسرائیلی، ارتش اردن آن‌ها را به آن سوی مرز بازگردانده و آزاد کرده است. به گفته این شبکه چند نفر از بازداشت‌شدگان نظامی بودند.

مرز اردن و فلسطین اشغالی از جمله مرزهایی است که به شدت محافظت می‌شود و به‌خصوص ارتش اسرائیل به شدت در آن‌‌جا نظارت دارد، ارتش اردن نیز در هماهنگی کامل با اسرائیل تمامی تلاش خود را برای ممانعت از ورود و خروج مخفیانه فلسطینی‌ها در پیش گرفته است.

از زمان آغاز جنگ در غزه، بارها اردنی‌ها در گذرگاه‌های «ملک حسین» و «شیخ حسین» تجمع کرده و علیه رژیم اسرائیل شعار داده‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار