حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه محمودآباد:

انتخابات بر پایه اصل مردم‌‌سالاری دینی است

حجت الاسلام «جباری» گفت: انتخابات و نقش دادن به مردم بر مبنای تفکر الهی امام در نظام اسلامی، یک حرکت و رفتار نمایشی و سمبلیک و تبلیغاتی نبوده و نیست، چون شالوده و اساس نظام بر این قاعده و اصل مردم‌سالاری دینی است.
کد خبر: ۶۴۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ - 02February 2024

انتخابات بر پایه مردم سالاری دینی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید احمد جباری» امام جمعه شهرستان محمودآباد در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تلألوی نور الهی بر ملت مومن ایران، اظهار داشت: دهه فجر، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ارزشمند آن در حوزه‌های گوناگون، لذا هر چه از انقلاب اسلامی و سال ۵۷ فاصله می‌گیریم، اهمیت پرداختن به دستاورد‌های انقلاب و تبیین آن بیشتر و لازم‌تر خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم و فضای رسانه‌ای شیطانی‌شان علیه انقلاب اسلامی ایجاد یأس، ناامیدی و ناکارآمدی نظام در جامعه، برای نسل جوان و تاریک نشان دادمآینده و بزرگ نمایی مشکلات موجود و کم اهمیت و ارزش جلوه دادن دستاورد‌های با عظمت انقلاب است.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ارزشمند نظام را با نوعی واقعیت‌پنداری برای جوانان خلل وارد کنند که اینجاست که اهمیت و تشریح و بازگویی دستاورد‌های انقلاب بعنوان یک وظیفه آشکار می‌گردد.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: هم اکنون کشور ما در بسیاری از فناوری‌ها نه تنها خودکفا شده بلکه صادرکننده خدمات فنی، مهندسی در حوزه‌های صنعتی مثل صنعت نفت، کشاورزی، سدسازی، برق، داروسازی و تولید ماشین‌آلات است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه علوم نوین، دانشمندان کشورمان توانسته‌اند تا مرز‌های جدید علم و دانش پیش بروند و در مواردی از آن مرز‌ها عبور کنند مثل موفقیت در نانو تکنولوژی، مهندسی ژنتیک، علوم هسته‌ای، علوم فضایی و حساس‌ترین فناوری‌هاست و ما در ردیف پنج کشور دنیا قرار داریم.

امام جمعه محمودآباد عنوان کرد: در یک روز سه ماهواره را در مدار قرار دادن، چیزی است که زمانی خوابش را در کشور ما نمی‌دیدیم؛ جزو چهار کشور دنیا در درمان ناباروری، جزو ده کشور برتر دنیت در تولید دارو‌های بیماری خاص، جزو پنج کشور برتر دنیا در علم ژنتیک و پژوهشگاه رویان است.

حجت‌الاسلام جباری بیان کرد: رتبه اول تا پنجم در زمینه علم رباتیک جهان، جزو هشت کشور دارنده دانش و فناوری بومی هسته‌ای و همه این‌ها در صورتی است که هشت سال جنگ و تحریم‌های فلج کننده و بی‌رحمانه‌ای همچنان علیه ما لعمال می‌گردد.

وی در مورد حضور حداکثری در انتخابات گفت: هیچ حرکتی و هیچ برنامه و سیاستی خصوصا در کشور عزیز ما بدون حضور و مشارکت واقعی مردم توفیق و ثمر بخشی لازم را پیدا نکرده و از این پس نیز نخواهد داشت چراکه جایگاه و نقش مردم در اندیشه و تفکر حضرت امام رضوان الله تعالی علیه براساس یک دیدگاه و اصل بنیادین شکل یافته بود.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: از آغاز انقلاب تا پیروزی آن و از پیروزی تا تداوم و استمرار نهضت و انقلاب اسلامی این مردم صاحبان و متولیان و حامیان و پیشتیبانان انقلاب اسلامی هستند لذا انتخابات و نقش دادن به مردم بر مبنای تفکر الهی امام در نظام اسلامی، یک حرکت و رفتار نمایشی و سمبلیک و تبلیغاتی نبوده و نیست، چون شالوده و اساس نظام بر این قاعده و اصل مردم سالاری دینی است.

حجت‌الاسلام جباری اظهار کرد: مردم سالاری دینی نیز با شرکت مردم، با حضور مردم و با اداره مردم، با احساس مردم و عاطفه مردم صورت می‌گیرد؛ این اندیشه و خواست امام راحل تا لحظه آخر عمر شریفشان بدون کمترین تغییری وجود داشت و همیشه با محدود کردن و کم کردن اختیار مردم بشدت مخالف بودند و لذا همیشه سعی می‌فرمودند از قدرت بسیج مردم بنفع انقلاب استفاده کنند.

وی ضمن عرض تسلیت شهادت موسی بن جعفر محضر امام عصر علیه السلام، بیان داشت: رمز و راز و فلسفه اصلی امامت ائمه علیهم السلام چیزی جز مشابهت و شبهت جویی و همرنگی و تبعیت در سلوک و رفتار نیست؛ چنانچه این اصل و قاعده را که الگوگیری از ائمه اطهار باشد، از زندگی‌مان حذف کنیم، اساس حکمت الهی در جعل و تعیین انبیاء و ائمه زیر سوال می‌رود و بر چیده می‌شود.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: چون ائمه مَثَل اَعلی الهی و مظهر اسماء و اوصاف و افعال الهی‌اند لذا وقتی از امام کاظم سخن به میان می‌آید، اصلی‌ترین مولفه اوصاف امام، فرو خوردن خشم و غضب است «وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ» البته کاظم غیظ با دو ذکر خدا مَیسر است؛ امام صادق علیه السلام فرمودند در تورات نوشته:‌ ای فرزند آدم هنگامی که خشمگین می‌شوی، مرا یاد کن تا تو را در هنگام خشم یاد کنم و راه دوم سکوت در هنگامه خشم است.

حجت‌الاسلام جباری ضمن تبریک بعثت، نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت، خاطرنشان کرد: در هیچ جای قرآن شما جمله پیامبر اسلام یا رسول المسلمین را مشاهده نمی‌کنید بلکه با جمله محمد رسول الله یاد شده است، زیرا آن حضرت برای همگان مبعوث شده است «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا کَافَّةً لِلنَّاس» ما او را برای همه مردم فرستادیم تا مرز‌های نژادی و زبانی و فرهنگی و دینی را درنوردی، یک سخن یک فرهنگ یا ارزش در عالم باشد بنام انسانیت، تقوا و اسلام.

وی در پایان اذعان داشت: بقیه انبیاء برای ملت فرستاده شدند، ولی پیامبر اکرم (ص) برای عموم مردم و همه ملت‌ها؛ مبعث درس بزرگی برای منتظران است، منتظران منجی، چون یهود وقتی کفار آزار و اذیت‌شان می‌کردند، می‌گفتند منجی که بیاید ما را نجات می‌دهد، همینکه پیغمبر اکرم ظهور کرد، یهود مقابلش قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار