به گزارش دفاعپرس از قم، آیتالله «سید محمد سعیدی» امام جمعه قم در خطبههای این هفته نماز در مصلای قدس با تبریک آغاز دهه فجر و بازگشت پیروزمندانه امام خمینی (ره) به میهن اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند دهه فجر آینهای است که خورشید اسلام در آن درخشید و یکی از کارهای مهم امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
امامجمعه قم با بیان اینکه اکنون کمتر از یک ماه به دو انتخابات سرنوشتساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است گفت: فعالیتهای دشمنان و بدخواهان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات حاکی از اهمیت بالای انتخابات برای پیشرفت کشور است و شما مردم وظیفهشناس با شرکت پرشور خود در این انتخابات بار دیگر دشمنان اسلام را از رسیدن به اهدافشان مأیوس خواهید کرد.
وی با بیان اینکه ملت ایران به خوبی به اهمیت و نقش انتخابات در سرنوشتشان و تحولآفرینی در کشور واقف هستند، گفت: انتخابات باید با برنامهریزی دستگاههای مختلف در محیطی امن و سالم و میدانی باز برای همه گروهها و احزاب در چارچوب قوانین کشور برگزار شود.
سعیدی با ذکر این نکته که رهبر معظم انقلاب مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت را ۴ خصوصیت الزامی انتخابات دانستند، افزود: شرکت در انتخابات وظیفه است و ایجاد این احساس وظیفه در میان آحاد مردم وظیفه مجاهدان جهاد تبیین است.
وی تحیر، عصبانیت و واکنش آمریکا و غرب نسبت به پیشرفتهای خیره کننده ایران در هوا و فضا و پرتاب ماهواره ثریا را قابل متأمل دانست و گفت: پرتاب این ماهواره برای ایران بسیار سودمند است و آثار فراوانی در پیشرفت ایران در بخش هوافضا را به دنبال دارد.
امامجمعه قم با بیان اینکه فضا نعمت الهی است و استفاده از آن برای همه از جمله ایران آزاد است، خاطرنشان کرد: یکی از علل عصبانیت آنها این است که ایران با وجود این همه تحریم و تهدید چطور توانسته این همه رشد کند و این یک پیوست فرهنگی دارد که میشود بدون التماس و سازش و وابستگی به آمریکا و غرب به استقلال و پیشرفت دست یافت.
وی ادامه داد: پیام پرتاب ماهواره ثریا به کشورهای استکباری این است که به حول قوه الهی ایران اسلامی در همه عرصهها درخشیده و خواهد درخشید و شما هیچ غلطی نمیتوانید بکنید.
امام جمعه قم با اشاره به ۲۷ رجب سالروز مبعث رسول اکرم (ص) به عنوان فرخندهترین روز در سرتاسر دنیا است، گفت: بعثت پیامبر (ص) مایه حیات جامعه انسانی شد و خداوند در قرآن کریم میفرماید «ای مؤمنان ندای خدا و پیامبر را زمانی که شما را به پیامی حیاتبخش فرا میخوانند اجابت کنید»
سعیدی با بیان اینکه ۲۵ رجب مصادف با شهادت امام کاظم (ع) در زندانهای هارونالرشید عباسی در سال ۱۷۳ هجری قمری است، گفت: امام موسی بن جعفر (ع) مظهر طاغوتستیزی بودند و کوشش بی قید و شرط در راه خدا، نهراسیدن از دشمنان خدا و تحمل سختیها در راه خدا از شاخصههای زندگی آن حضرت است.
وی گفت: روش مبارزه امام کاظم با باطل، سیاسی و راهبردش ایجاد انقلاب توحیدی و حکومت علوی با تحقق چند برنامه اصلی بود.
سعیدی ادامه داد: اول تبیین اسلام ناب محمدی و تبلیغ گسترده آن، دوم تبیین و تبلیغ مسئله امامت و اینکه امام معصوم مسئول دین و دنیای مردم است و سوم نیروسازی برای تحقق برنامههای مذکور از جمله فعالیتهای امام کاظم (ع) در دور زندگیشان بوده است.
امامجمعه قم با اشاره به ۲۶ رجب، سالروز رحلت جناب ابوطالب، عموی پیامبر (ص) و پدر امیرالمؤمنین (ع) ابراز کرد: شبهه انگیزی در ایمان جناب ابوطالب ریشه سیاسی داشت، زیرا در نگاه معاندان بزرگترین جرم ایشان این بود که پدر امیرالمؤمنین (ع) بودند.
وی با تأکید بر اینکه تخریب چهره و تحریف شخصیت انبیا، اولیا و بزرگان دین از سوی جبهه کفر و شرک و نفاق مرسوم بوده و ما در تورات تحریف شده موج گستردهای از این تخریب چهرهها را شاهد هستیم، گفت: این تخریبها و تحریفها بلایی سر حقیقت آورد که شخصیتی مانند امیرالمؤمنین وقتی در محراب عبادت به شهادت رسیدند عدهای میگفتند مگر علی (ع) نماز میخواند.
سعیدی با بیان اینکه معاویه تخریب شخصیت را برای آن انجام میداد که مردم را از شناخت چهره واقعی امیرالمؤمنین (ع) و اسلام ناب باز دارد، افزود: در عصر ما نیز با پیروزی انقلاب اسلامی تخریب چهرههای انقلابی و ترور آنها را از سوی دشمنان انقلاب شاهد بودهایم و نشان میدهد که دشمنان همچنان از این روش برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکنند.
وی همچنین با اشاره به آیه ۹۰ سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه به دو گروه از افرادی که در جهاد شرکت نمیکنند اشاره کرده است؛ یکی گروهی که واقعاً معذورند و دیگری گروهی که دروغگو هستند و برای نرفتن به جهاد عذرتراشی میکنند که این گروه هم کفر ورزیدهاند و هم مبتلا به عذاب الهی میشوند.
وی با اشاره به تفاوت بین عذرخواهی و عذرتراشی گفت: فرد عذرخواه از رفتار سوء خود واقعاً پشیمان است و در صدد اصلاح است، ولی فرد عذرتراش میخواهد عمل نادرست خود را مقبول جلوه دهد و نه تنها در دل از عمل خود پشیمان نیست که در عمل هم کاری برای اصلاح آن انجام نمیدهد از این رو در شرع مقدس نکوهیده شده است.
امامجمعه قم به انواع عذرخواهی اشاره کرد و گفت: کسی که به نفس خود ظلم کرده و گناهی را مرتکب شده باید در پیشگاه خداوند توبه کند، کسی که به حقوق دیگران ظلم و تعدی کرده باید علاوه بر توبه در پیشگاه خداوند، ظلمی که به دیگران روا داشته را جبران کند و قسم سوم عذرخواهم هم مربوط به گناهان اجتماعی است که مربوط به مسئولان و مدیران است که باید با سیاستگذرای درست آن را جبران کنند.
انتهای پیام/