دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جزئیات حمله آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به حمله هفته گذشته به پایگاه نظامی «برج ۲۲» در مرز دو کشور سوریه و اردن، ۸۵ هدف را با هواپیما‌های متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد مورد هدف قرار داده و بمباران کرده است.
کد خبر: ۶۴۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ - 03February 2024

حمله بی‌حاصل سنتکام به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اواخر شب گذشته بود که رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خبر دادند که ارتش آمریکا در واکنش به حمله هفته گذشته به پایگاه نظامی «برج ۲۲» در مرز دو کشور سوریه و اردن که به کشته شدن ۳ نظامی و رخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر منتهی شد، مواضعی را در ۷ نقطه دو کشور عراق و سوریه که متعلق به گروه‌های مقاومت تحت حمایت ایران را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات شب گذشته و بانداد امروز به مواضع گروه‌های مقاومت تحت حمایت ایران بیش از ۸۵ نقطه در دو کشور عراق و سوریه مورد هدف قرار گرفته و بمباران شده است. ضمن اینکه آنگونه که سنتکام اعلام کرده در جریان انجام این حملات از هواپیما‌های جنگنده و بمب افکن‌های دوربرد که از امریکا پرواز کردند استفاده شده است.

در بیانیه سنتکام ارتش تروریستی ایالات متحده آمریکا چنین آمده است: «نیرو‌های فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.»

از طرف دیگر، سنتکام در بیانیه خود به این موضوع اشاره کرده است که در این حملات که به گروه‌های مقاومت حاضر و فعال در دو کشور عراق و سوریه انجام شده ۱۲۵ «جنگ‌افزار دقیق» به کار گرفته شده است. ضمن اینکه، آنگونه که تا این لحظه در اخبار و گزارش‌های مرتبط با این حمله آمده است، در این عملیات مراکز و اهدافی همچون مراکز عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها، انبار‌های پهپاد و تأسیسات زنجیره‌ای تأمین لجستیک و مهمات، مورد هدف و حمله قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات اولیه دریافتی از عراق، شهر القائم و مناطق مرزی عراق هدف حملات جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. ضمن اینکه، رسانه‌های سوری اعلام کردند که در تجاوزات آمریکا به شرق سوریه، ۱۲ مکان در المیادین و البوکمال و اطراف گذرگاه القائم هدف قرار گرفته است. اما در آن سوی میدان مقاومت عراق هم بیکار نماند و اعلام کرد که پایگاه عین الاسد در عراق و دو پایگاه اشغالگران آمریکایی را در سوریه هدف قرار داده است.

حال نکته بسیار جالب و سوال برانگیز هماهنگی عجیب مابین داعش و ارتش تروریست آمریکا در حمله به مواضع مقاومت عراق است. زیرا هنوز ساعتی از حمله آمریکا به گروه‌های مقاومت عراق نگذشته بود که تروریست‌های داعشی با بهره برداری از حملات بامدادی آمریکا به داخل عراق، به مواضع ارتش و حشد شعبی در غرب الانبار یورش بردند.

در آن سوی میدان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی بعد از انجام این حمله نظامی گفت که به دستور من، نظامیان آمریکایی به اهدافی در عراق و سوریه حمله کردند. رئیس جمهور آمریکا با توجیه تجاوزات نظامی این کشور به عراق و سوریه مدعی شد ما برای جنگ در خاورمیانه یا هر نقطه‌ای در جهان تلاش نمی‌کنیم. همچنین بایدن ادعا کرد تاسیسات مورد هدف قرار گرفته در عراق و سوریه توسط سپاه پاسداران ایران و گروه‌های وابسته به آن برای حمله به نظامیان ما مورد استفاده قرار گرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد این حملات آغازگر مجموعه‌ای از حملات در پاسخ به کشته‌شدن ۳ نظامی آمریکا در پایگاه «برج -۲۲» در مرز اردن و سوریه است. ضمن اینکه، سی‌ان‌ان نیز به نقل از مقامات پنتاگون گزارش داد که حملات امشب با استفاده از بمب افکن‌های b۱ انجام شده است. همچنین، فاکس‌نیوز نیز به‌نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شد که حملات آمریکا در خارمیانه «از چندین پلتفرم» انجام شده است.

از طرف دیگر، یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا عصر دیروز جمعه به وقت محلی به شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا نزدیک به دموکرات‌ها و دولت بایدن گفت که ایالات متحده به داخل خاک ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز است.

در پایان باید گفت گه رسانه‌های رسمی عراق و سوریه اعلام کردند که کلیه اماکن هدف قرار گرفته شده از سوی آمریکایی‌ها به دلیل انچه که احتمال هدف قرار گرفتن آن‌ها وجود داشت از قبل تخلیه شده بودند و در واقع گروه‎‌های مقاومت در دو کشور عراق و سوریه آماده روبرو شدن با این حملات آمریکا بودند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار